אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מה אני אוכל?

היום הפרוטוקול אומר מנוחה, אז חשבתי לשתף מעט ובקצרה (בעיקר כי שאלו אותי), על תזונה.

אז ככה, בקהילת קרוספיט, בגדול, ממליצים על zone diet, שהיא דיאטה מאוזנת, ומשתמשת בשיטה של "חלוקה לשלוש" של הצלחת. פחמימות מורכבות, חלבונים ושומנים - בכל ארוחה ובכל "חטיף" (למשל, לאכול חצי תפוח עם כמה שקדים).
יש הרבה מלל על הנושא, ויש לא מעט מעריצים מושבעים שנשבעים בכל היקר להם שאין כמו השיטה הזו להתחזק ולהרגיש טוב. ניסיתי ולא התחברתי.

מה אני לא אוכל?
לחם, שום דבר מקמח (לא מלא ולא רגיל), סוכרים (נכון, לא עוגות ולא עניינים), אורז, תפוחי אדמה, צ'יפס, קורנפלקס, דברים שיש להם ציור או קומיקס על העטיפה, שניצל "עוףטוב" (גם כי יש ציור על העטיפה, וגם כי זה לגמרי לגמרי מעובד), שמן תירס, שמן קנולה, שמן סויה.

אוקיי, אז מה אני כן אוכל?
בשר, עוף, דגים, טונה, ביצים, אגוזים, שקדים, קוטג', ירקות טריים, פירות, דברים שבאים בלי עטיפה, שמן זית, חמאה, שוקולד מריר 85% לפחות, אומגה 3 (בטבליות), דבש.

מה הרעיון? 
להיות בריא ולהרגיש טוב, על ידי סגנון חיים המתאים לגוף האדם, כפי שאבותינו הקדמונים חיו (בלי לחם, למשל). אם מקבלים פחמימות רק דרך הירקות והפירות, זה מספיק לגמרי מבחינה פיסית (לאדם בוגר די ב 50 גרם פחמימות ביום לכל מנגנוני הגוף והנפש), ומצד שני, למרות שאני אוכל המון שומנים (האמת, רוב התפריט שלי הוא מבוסס שומן), אני לא משמין. ולמרות זה מזכיר מעט, זה לא אטקינס. בשורה התחתונה לאכול נכון, מזון טרי ובריא, ולהמנע מפחממות - ישפרו לאין ערוך את רמת השומנים בדם, יפחיתו כולסטרול, וידרבנו עלייה במסה. 
הרבה יותר מידע מקצועי, קריא ונגיש יש בבלוג המצוין "התפוח היומי של מארק"' ומשם גם התמונה.
אם מתחשק לכם, ספרו בהערות מה אתם אוכלים...

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 14 comments

14 הערות קוראים:

התזונה שלי לעומת זאת, מתבססת על עוף, גבינה ולחם. בסדר הזה.

התזונה שלי מאוד דומה לשל דעאל. האמת שמתחילת השבוע אחרי חודש של חוסר עמידה ביעדים האלה שינסתי מותניים ועברתי לפלאו מלא וללא פשרות. אני שמח לבשר שמאז יום ראשון לא נגעתי בדגנים, סוכר או אפילו מוצרי חלב (שאני מאוד אוהב). כצפוי ההרגשה מצוינת. נראה כמה אני אצליח להתמיד ככה 100%.

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

היי - בדיוק אני חשבתי למסור מידע על מה שאני אוכל.
חשוב לי מאוד כי גם אני מנסה לאכול אוכל בריא ויש לי ידע מהרבה כתבות וגם מאנשים שעובדים ברפואה אלטרנטיבית סינית פרסיות עממיות ומה עוד...

ומה לא - אני לוקח -
בחלב פרה ובכלל אני לא נוגע.
זה נגוע במלא הורמונים שהפרות מקבלות - זה רעיל מזיק לקיבה ומשפיע לי על האישיות.

שוקולד מריר ומה לא תמיד התמכרתי אליו.
התמכרתי בגלל שזה גורם להקלה בהרגשה (מכל נתניה הזוועתית והאיומה), בה אני חיי כל החיים.
עכשיו זה רק עם החרובים (שוקולד מתוק ומטורף)
אני מנסה להפסיק עם כל התזונה השקולודית,במיוחד לאחר הארוחות כדי לשפר את הטעם.למרות שעושה לי רע.

מזון מעובד לא נוגעים.
אבוקדו אני אוהב ואוכל הרבה מאוד, הלוואי והי לי רק אורגנים.
וגם תפו"א אורגניים בלבד. כי בשאר יש הורמונים או מה שלא יהיה, אני מרגיש אותם.
התותים אדומים וטובים לחך אך אלו הלא אורגניים סופגים את הרסס שמרססים.
דבש אני אוהב.
אורגני זה לא מילה גסה.

עשב חיטה. ורק המסחטה תעלה לנו 300.
(יש שיטות,נתחיל מועדפות הן:
יום כן ויום לא.
הכמות תהיה קטנה רבע כוס נורמלית.
אפשר להוסיף סלרי, חסה וירקות סחוטים.

אוכל מהיר חריף ורעיל. ... !!!
(זה מזיק הרבה לשיער)
מה זה מהיר - שווארמות! פלאפל...גם קמח לבן פויה ומק דונלדס.

הקטע שאם תביאו לילד לאכול את זה השיער שלו לא ינשור לכם מול העיניים ורק אנשים מיוחדים יוכלו לבחון את הנזק. אין לנו בעולם מחקרים שהוכחו בקשר לזה, כך שיש להם פרנסה ויש להזיק להם..!

שמן על המחבט זה רע, נאמר לי ע"י אחת. אז לכן אני אשים ממש מעט. וחימום שמן הזית בכלליות הופך אותו לרעיל.מה שלא טוב לשומן הבלתי-רווי שמתקלקל מיד.
מה נשאר...? רק קנולה.
ומה רע בשמן קנולה?

ואוכל לצערי גם את השניצלים הלא אורגניים הלא טעימים שמוכנים על מחבט מלא שמן.בבית בלבד.
אני משתדל מאוד לספוג את השמן בלחץץ על מפיות ומגבות נייר.

בשר אורגני, רק כסף.

מוצרי חלב מאוד מזיקים ואני היא ההוכחה לכך:
ללא קוטג' גבינה.

ובכל זאת אני נשאר רעב...כן גם אני לא גר ממש ליד ממש בתוך "עדן".
אז ביי
תודה רבה.

התחלתי DIET ZONE לפי 14 בלוקים מכל אב מזון אני אוכל הרבה ירקות רוב הפחמימות שלי החלפתי בירקות חוץ מכף אורז ועוד 100 ג' בטטה כל הפחמימות מגיעות מירקות כמו ברוקולי,עגבניות,מלפפונים,כרוב,גזר , חסה ושאר הירקות(תרתי משמע).

מרגיש מעולה.

הי, תודה על הקישור. לא ידעתי מה זה קרוספיט, חידשת לי :)

שלום עודד, שלום ראובן, וברוכים הבאים.
מקווים שתהנו, ההנהלה...
:-)

היי, קוטג' מותר? ומה עם יוגורט?
אפשר תפריט דוגמא?

רשימה מפורטת של מה כן ומה לא ותפריט לדוגמה תוכל למצוא כאן: https://paleo.co.il/

הוסף רשומת תגובה