אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

רשימת קניות


היום אימון קלאסי: חמישה סיבובים שכל אחד כולל 400 מטר ריצה, 25 כפיפות בטן עמוקות ו 25 פשיטות גוו.


בעניין אחר, נשאלתי לא פעם איך אפשר להסתדר עם תזונת ה Primal ומה זה אומר שיהיה בבית. אז הנה רשימה ראשונית ולא מחייבת של מצרכים ומצרים שאני ממליץ לכם שיהיו במזווה, במקרר או במקפיא. אשמח לקבל רעיונות והשלמות מצדכם. כל המוצרים האלו הם טובים, בריאים, מתאימים לצריכה ושלא יפחידו אתכם עם "המון שומן". אין שום סדר חשיבות, אלא סתם, איך שבא:
  • קופסת ענק של טחינה גולמית (אני אוהב את "אל ארז", אבל גם "הנסיך" מצוינת. אישית אני פחות אוהב את הטחינות המלאות של הרדוף). לי יש דלי של חמישה ק"ג טחינה גולמית ואני עושה גם ניסויים (למשל טחינה עם סלק [יוצא ורוד זרחני], אתמול עשיתי טחינה עם חלב קוקוס [יצא מוזר], והכי אני אוהב טחינה עם פלפל אדום [טוחנים יחד, לא צריך כמעט להוסיף מים. יוצא ענק]).
  • שקדים, אגוזים למיניהם, טריים, ולא קלויים. תחזיקו סטוק.
  • חלב קוקוס בקוספת שימורים. טוב לכל דבר (אתמול הכנתי עם בצל, פטריות, קישואים וקארי. יצא פיצוץ).
  • טונה. אני קונה במים ומוסיף המון שמן אח"כ, כי אני מעדיף שלא לאכול את שמן הסויה שיש ברוב הקופסאות. יש שימורי טונה עם שמן זית, יקר לאללה, אבל מצוין.
  • קינואה. יש בכל מני צבעים. פשוט להכין כמו אורז וטוב בסלט ובכלל.
  • זרעי פשתה טחונים/שקדים טחונים - להשיג בחנויות טבע. טוב כתוספת ליוגורט, לקציצות, כבסיס ל"בצק", מלא חלבון ושמנים טובים.
  • נקניק איכותי/פסטרמה טובה. טוב שיהיה בבית. זהירות: ברוב המוצרים יש בלי סוף חומרים משמרים. עדיף להכין לבד.
  • שמן זית בכבישה קרה. שמן קוקוס בכבישה קרה. על הדרך כבר לסלק מהבית את שמן הסויה, תירס, קנולה, וחבריהם.
  • חמוציות / צימוקים ללא תוספת סוכר (שימו לב, בדרך כלל יש סוכר).
  • חומץ בלסמי טוב.
  • זיתים. איזה שרוצים.
  • אורז בר (לא אורז מלא אלא אורז בר. אבל- הרבה זמן הכנה, ולא כולם אוהבים).
  • תה ירוק (לא שחור). מעולה ונוגד דלקתיות. מרגיע.
  • חמאה (ללא מלח).
  • קרטון ביצים של 30 ביצים, תמיד מלא. עדיף ביצים מתרנגולות שאכלו חופשי ולא תערובת תירס. קשה למצוא כאלו, ושוב, יקר. רק שתדעו: יחס האומגה 3-אומגה 6 בביצי טבע הוא 1:1 לעומת 1:20 בביצים "תעשיתיות"!
  • המון המון המון ירקות טריים: עגבניות, חצילים, קישואים, מלפפונים, פלפלים בכל מני צבעים, דלעת, גזר, שומר, ברוקולי (מלך), בטטות, דלורית, בצלים, שום, חסות וירוקים. ג'ינגר טרי (נוגד דלקתיות ואפשר להכין ממנו תה).
  • פירות טובים בשפע: אבוקדו, תפוחים, פירות הדר.
  • במקפיא ובמקרר: עופות (אם מוצאים טבע עוף, עדיף. הוא בלי הורמונים ופשוט הרבה יותר טעים, אבל, אופס, יותר יקר. פי שתיים). בשר. דגים (דגים תקנו תמיד טריים ואם צריך, תקפיאו. אל תקנו את הקפואים המיובאים. מי שלא ראה, כדאי מאוד לראות את התחקיר המעולה של רפי גינת בכולבוטק, על מה ששמים לנו בדגים).
  • כשקונים בשר בקר כנ"ל: להקפיד על בשר לא מעובד (כבר המלצתי כאן על הבשר הכי טוב בארץ, ללא ספק, אצל גיליס בנוב, שגם פותחים כמסעדה פעם בשבוע, בערב, וחייבים פעם אחת לאכול שם כדי להבין מה זה בשר באמת באמת טעים. יש הבדל עצום מבחינת טעם וערך תזונתי התלוי גם במה הפרה אוכלת - עשב או תוספות ידי אדם).
  • גרגרי חומוס קפוא במקפיא. מאוד נח להכין מזה חומוס תוצרת בית בחמש שניות.
  • למי שממש חייב: שוקולד מריר לפחות 85% קקאו.
  • להעיף מהבית: מוצרים מעובדים, פיצות קפואות, בורקסים קפואים (או טריים), קורנפלקסים (כן, גם fitness, שזה רמאות אחת גדולה ומכיל לא פחות מ 25% סוכר טהור, מתוך סה"כ 75% פחמימות), תפוחי אדמה, פסטות, סוכר, קמח, חטיפים, קרקרים, שקיות של עוגיות, גלידות. עכשיו יהיה לכם מקום בארונות לכל המצרכים החדשים.
  • עוד להעיף: כל מוצר שכתוב עליו 0% שומן או 1% שומן. או מוצר שיש עליו ציור קומיקס. בריאים הם לא.
  • כדי לא להשתעמם, פנקו את עצמכם בתבלינים. קנו עציצים עם צמחי תבלין טריים ותרוויחו פעמיים (מתשומת הלב מהאשה ומהטעם).
התמונה באדיבות http://castlegrok.com

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 54 comments

54 הערות קוראים:

ועל רוו-פוד שמעתה?
מעניין אותי מה יש לך לומר על זה?

raw food זה נישה של צמחונות המאמינה כי אין לבשל או לאפות כלל שום מזון וכי יש לאכול את המזון ישירות מהטבע. לכן 1. זה רלוונטי רק לצמחים (אלא אם כן אתה בעניין של בשר חי) ואנחנו לא מאמינים בצמחונות כדרך חיים טבעית לאדם, שהוא יצור טורף מטבע בריאתו 2. זה מונע אכילת דגנים (שאי אפשר לאכלם ללא עיבוד ואפיה), סוכרים, תפוחי אדמה ואורז, כך שמבחינה הזו הם בסדר, ותזונתם חופשית מגלוטן ופחמימות. זה טוב. 3. אבל, מאוד חסרים להם חלבונים, סידן וברזל, שאת חלקם אפשר לקבל מזרעים ואגוזים, אבל ודאי שלא לחלוטין. 4. עוד לצד החיוב הוא התועלת התזונתית בעיבוד מינימלי ובאכילת מוצרים בריאים מראש. 5. בקיצור, אני חושב שזו הגזמה, וצמצום נוראי של אפשרויות האכילה, שאינה מבוססת מחקרית ואינה עולה בקנה אחד עם פרופיל הד.נ.א שלנו. 6. זה יכול לעזור לאנשים הסובלים מבעיות מעיים ספציפיות, למשל מחלת קרניו (הדבקות המעיים, שלא נדע). 7. שורה תחתונה: אני לא ממליץ!

הי דעאל, איפה אתה משיג שמן קוקוס. אני קונה בדרך כלל בעדן מרקט ולא מצאתי שם.

אני קונה ב"ניצת הדובדבן". חפש באינטרנט רשימת הסניפים שלהם. הם מחזיקים גם שקדים טחונים, זרעי פשתה טחונים, וכו'.

היום ביצעתי "אנג'י" כנדרש בזמן של 11:45...
דאעל שאלה קצת מצחיקה, איזה אורז בר אתה ממליץ פשוט אני לא יודע לזהות אותו בסופר?

בקר לאנג'י מתח עשיתי בסגנון butterfly pull ups סיימתי את המאה אחרי 2:50 הבטן לקח לי הרבה זמן.

כל מתח נחשב תקין כל עוד אתה עובר עם הסנטר את המוט (אלא אם כן נאמר אחרת) תקנו אותי אם אני טועה :)

מושיקו, כבר סיכמנו שאתה בליגה של התוחים הכבדים, אלה מהתחרויות. וכן, יותם, אם עברת עם הסנטר, עברת.

לגבי האורז, פשוט נסה לשאול על אורז פראי. יש הרבה סוגים והרבה יבואנים. אין לי כרגע בבית ולא זוכר מהראש. ככלל, אורז, גם בר, הוא פחות מומלץ כמרכיב משמעותי בתזונה, אבל אפשר מדי פעם ובמידה.

איזה יתרונות יש לשקדים טריים על פני קלויים? יש להם כבר חסרון אחד גדול... בטעם
מה הם מאבדים בתהליך הקלייה?

ומזה קינואה?? חשבתי שזה אוכל של בחורות צפונבוניות ולא של אתלטים

שאלה טובה. שקדים קלויים תעשייתיים קולים בדרך כלל בשמן, ועל פי רוב, גם לא בשמן בריא, אז הייתי נמנע מהם לגמרי. יש שקדים קלויים "על יבש" שבפועל זה להכניס אותם לתנור ולייבש אותם. גם כאן, תלוי באיזו טמפרטורה, ואם היא גבוהה מדי היא מחסלת את כל הויטמינים (והשקדים מאוד כהים). עם זאת, קליה בתנור (ללא שמן), מותירה ערך תזונתי דומה מאוד, ולכן זה סביר למי שמאוד רוצה לאכול קלוי, אבל חלק מהויטמנים אובדים בתהליך, למשל, תיאמין B1 שמופחת מאוד. שורה תחתונה, קלייה קלה בבית לא משנה הרבה את הערך התזונתי, אבל עדיף שקדים יבשים ללא קלייה. כשהם באים טריים, "על משקל", הם טעימים רצח.

וקינואה זה אוכל אמיתי. לא רק לצפונבוניות!

באמת יש פה טיפים ממש טובים!
אני בדרך כלל עושה קניות באינטרנט כדיי לא לקנות מוצרים מיותרים ולא בריאים.

נו, עד לפה הגיעו הסמויים?

היי!

הגעתי במקרה לאתר, התחלתי להתעניין וכבר כמה זמן שאני מיישמת
ונהנית מהתפריט!
אני רצה, זאת האהבה שלי וכשהיתי אוכלת את מנת הפחמימות אפילו 5 שעות לפני אימון היה לי כבד וקשה לפעמים.
עברתי לתפריט חלבוני-שומני ונהנית מקלילות באופן מפתיע!
שאלה בנתיים ובטח יהיו לי עוד:
מה דעתך על חלקיפ פנימיים כמו כבד (חולים מבריאים ממרק כבד אבל יש בו גם פסולת של החיה..)

ולבבות שאני ממש אוהבת?

אהלן קארי וברוכה הבאה! אני שמח לשמוע שאת נהנית, וספרי לנו גם בהמשך.
לשאלתך, אברים פנימיים הם חלק טבעי בתפריט שלנו (ושל כל הטורפים). לכן, לכי חופשי על שיפודי לבבות. בכיף. כבד הוא המולטי-ויטמין של הטבע. אכתוב על זה פוסט נפרד, אבל אין קשר בין המוניטין שלו כפח זבל לבין המציאות. יש בכבד (ובמיוחד בכבד בקר) בלי סוף ויטמנים ומינרליים בכמויות עצומות. לכן כדאי לצרוך כבד בקר אך לא מומלץ יותר מפעם בשבוע. כנ"ל מוח.

שלום רב לכולם!

מה דעתכם על אבקת חלבון?
לא לצרוך בכלל?

ואם כן, מתי הכי כדאי?

תודה רבה על התשובה!

הי אנונימי. נתחיל מעובדה שבאופן אישי מעולם לא צרכתי אבקת חלבון. עם זאת, אני חושב שזה עשוי להיות פתרון מסוים עבור צמחונים או עבור אנשים שרוצים ממש לגדול במסת השריר שלהם - זו דרך מהירה לצרוך הרבה יותר קלוריות חלבון מאשר התיאבון מאפשר בצריכת בשר.
יש סוגים רבים של אבקות חלבון, חלקן הגדול עשיר מאוד בפחמימות וסוכרים. אבקות מחלבון מי-גבינה נחשבות לטובות אבל כמובן זה לא מזון טבעי אלא דרך מודרנית לצרוך הרבה חלבון.
בקיצור, אבקת חלבון מהווה פתרון מסוים להשלמת תזונתית למי שבאמת צריך את זה, אבל אין שום צורך לקחת אבקת חלבון לאדם הפשוט, כמוני.

מר קדמוני, מדוע לא מומלץ לצרוך כבד יותר מפעם בשבוע?

אהלן גיא וברוך הבא. כבד בקר הוא מולטי-ויטמין של ממש, וחשוב מאוד לצרוך אותו במקום אלף ואחת תוספים אחרים. מנה אחת של כבד בקר תעניק לך בערך 700% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין B12, בערך 600% של ויטמין A ועוד 200% ויטמין B, ועוד אינסוף כמויות גבוהות מאוד של מינרלים (כמו נחושת וברזל). אז מנה יפה של כבד בקר בשבוע מספיקה כדי לקבל את רוב הויטמינים הדרושים לגוף. צריכת יתר לאורך זמן של חלק מהויטמינים עלולה להזיק (בויטמנים מסוימים ברמות גבוהות מאוד ניתן להגיע לרעילות. עם זאת, הטווח הבריא הוא נרחב למדי). אצלי בבית כבד בקר הוא חלק בלתי נפרד מהתפריט השבועי. וזה גם טעים לאללה. וגם זול.

שלום למר קדמוני

אני רגיל לאכול מידי פעם כבד עוף?

זה גם טוב או להמנע לגמרי ולעבור לכבד בקר?

תודה רבה
תומר

הי תומר. כבד עוף גם הוא עשיר (וזה נכון לכבד של כל בעלי החיים - כבד תמיד עשיר מאוד בויטמינים ומינרליים). אז "על הנייר" זה סבבה. מצד שני, העופות בארץ מקבלים הרבה מאוד מאוד אנטיביוטיקה והרבה מאוד הורמונים, וגם מזון רע. השורה התחתונה היא שהכבד של העופות התעשייתיים מכיל גם הרבה רעל, ולכן באופן אישי אני משתדל לא לאכול כבד עוף, לפחות לא כחלק משמעותי מהתפריט שלי (מדי פעם זה נחמד).

אני קונה כבד עוף שכתוב עליו - אורגני בלי אנטיביוטיקה ...

לכבד בקר/עגל יש בערך 26 גרם חלבון ל100 גרם וזה נראה לי טיפה יותר מידי בהנחה שאני אוכל לפחות איזה 300- 400 גרם עם ירקות... כי אחרת אני פשוט אשאר רעב

תודה רבה

תומר

דעאל שלום,

האם קינואה לא נכללת תחת קטגורית הדגנים? מדוע אתה ממליץ עליה? הבנתי שהקליפה של הקינואה מלאה בספונינים פיטו כימיקל שאינו מיטיב על גוף האדם?
מה הדעה שלך לגבי זה?

תודה

אני לא מכיר את זה, אבל אבדוק. קינואה אינה דגן (לא צריך הוכחה בוטנית, יש הוכחה פשוטה יותר: אפילו חרדים אוכלים אותה בפסח). אני חושב שקינואה היא משהו שאפשר וכדאי לגוון איתו את התפריט מדי פעם ולא דווקא משהו שצריך לאכול כל יום.

אהלן דעאל, למעלה כשרשמת לבחור עם השאלה על המתח שאם עוברים עם הסנטר אז זה בסדר, זה ממש לא נכון צריך לתקן פה.
צריך לשמור על גוף כמה שיותר רפוי בלי להזיז את הרגליים בכלל(שלא יהפוך לנדנדה) ולרדת לאט ומבוקר, אחרת זה נזק לכתפיים. בגדול לפי החוק אסור שהרגליים יזוזו רק פלג גוף עליון

שלום אנונימי. אין שום נזק לכתפיים מעליות מתח מהירות ואין שום חוק נגד תזוזת רגליים (לפחות לא בממלכה שלי).

אהלן דעאל, אני אמנם לא מכור למתוקים אך יש לי חיבה קטנה למתוק, ואני מאוד אוהב סילאן, מה דעתך על סילאן? או על דבש רגיל?

תלוי מה המטרה שלך, אם אתה רוצה לעבוד כמה שיותר טוב על החלקים אז אל תעשה נדנדות עם הרגליים, זה הופך להיות הרבה יותר קל ובלי נדנדות ברגליים אני מצליח גם 60 חזרות, אם אני עושה כמו שצריך על פי הספר, אני עושה 16 ואני 91 קילו, יש צורך לעבוד נקי כמה שיותר במתח והתזוזת רגליים היא שגיאה שאסור לעשות

כמה שאלות + נתונים:

אורז, לפחות על פי מארק, בטוח. ספורטאים (בעיקר סיבולת) יכולים לצרוך (יש לו פוסט על כך).
תפו"א גם כן ניתן לצרוך מעט על פי מה שאני מכיר.

חמוציות ופירות יבשים בכלל - מלבד הסוכר, מה לגבי תהליך ההכנה? אני אישית צורך רק תמרים אורגניים, בעיקר לפני ואחרי אימונים או במהלך רכיבות ארוכות.

חומוס? עד עכשיו חשבתי שקטניות, בודאי לא מונבטות, אינן בתפריט.

בשר - לצערי, בשני מקומות שבהם הבשר מצוין (דרא"פ, קנדה) גיליתי לאחרונה שהבקר ניזון מדגנים.הם אפילו מתגאים בכך: "our meet is fed only by the best grain". אכזבה.

אני צורך גם לא מעט סרדינים, בשמן זית כמובן.

חמאות אגוזים: יש לי מקדמיה/לוז/שקדים/גרעיני דלעת. כולן עשויות מ dry roasted. אני אישית לא מצאתי משהוא אחר בשום מקום.

רכשתי אתמול ספר חדש: The Paleo diet for athletes/Loren Cordain and Joe Friel. עדיין לא נכנסתי אליו. מה שמפתיע הוא שהספר מ 2005 ו...ג'ו פריאל הוא מחשובי מאמני הטריאתלון בעולם וכתב "ספרי תנך" לא מעטים בתחום. הופתעתי ושמחתי שהוא חתום על הספר.

הי יריב. אתה צודק ונשמע לי שאתה צרכן נבון ומשקיען! אחלה. לבי הערותיך, אפשר בהחלט לצרוך תפו"א ואורז.
חומוס אנחנו לא עושים הרבה, אבל זה נוח לילדים שאוהבים חומוס ועדיף לחלוטין על הזוועה הקנויה.
לגבי הספר של ג'ו פריאל וקוריאן. אני לא קראתי אותו, אבל קראתי ספרים אחרים של קורדיאן מאותה תקופה (כמו פליאו דיאט). הוא יצא לאור בתקופה בה קורדיאן עדיין קידם תזונה עם שומנים מועטים (רק שנתיים האחרונות הוא שינה את דעתו), ואמנם הוא מקדם תזונה עשירה בחלבונים וללא חלב וללא דגנים, אבל היא גם מושתת על בשר רזה בלבד ולא על שומן כדלק עדיף או כיצד זה מסתדר עם אימוני סבולת ארוכים. ובכלל, הגישה של פריאל לאימונים היא מאוד מאוד "קלאסית" ל LSD.
מעניין מאוד יהיה לשמוע את דעתך על הספר אחרי שתקרא!

איזה תחליף יש לבשר,דגים, חזה עוף?

שניצל תירס אפשר?

הי דעאל. אני אעביר לך רשמים ואם תרצה גם את הספר. פריאל הוא מאמן טריאתלון שכתב ספרים רבים. הוא בא מ"לב המעטפת" לכן לא תמצא אצלו שיטות שונות מהמקובל. ככלל, ככל שהתחרויות ארוכות יותר יש יותר LSD באימונים, לא בטוח שיש דרך אחרת לאמן את הגוף לרכוב 180 קמ ולרוץ מרתון אחכ. במרחקים קצרים יותר יש הרבה יותר אימונים באיזור סף חומצת חלב ומעלה (Vo2max ).אין לי תחרות מטרה כרגע. אני עושה 3 אימוני כח בשבוע ומגוון. הרבה סקוואט, לאנצ',דדליפט,מתח, מקבילים ליבה וגם קצת פליאומטרי . עם זאת, אני גם רץ ריצה ארוכה אחת (כ 18-20) ורוכב עד 3 שעות. ב 5 שבועות קדמוניות הורדתי 2-3 קילו ו 3 אחוזי שומן, כל המשקל ירד משומן (11% כרגע). הגוף שלי משתמש הרבה יותר ומוקדם יותר בשומן כדלק, אני ממש מרגיש את זה ואני מכיר את הגוף שלי מצוין.
אני חושב שגישת ה"אנטי" לאימוני סיבולת ארוכים מרחיקת לכת מדי. אני אישית משלב ומרגיש מצוין. בגלל עבודת הכוח איני מאבד מסת שריר, להיפך. פיתוח מרכיבי הכושר האחרים אינו פוגע בסיבולת ופיתוח הסיבולת לא פוגעת בהם. הירידה באחוזי שומן כתוצאה מהתזונה ושיפור יעילות הגוף בגלל ניצול שומנים היעיל יותר תורמים לשיפור בכל מרכיבי הכושר.

תודה יריב! אני חושב שמה שאתה עושה מדגים היטב את התועלת שבפונקציונלאיות ואת ההבדל התהומי בין גישה של LSD לבין גישה יותר "קדמונית" אם אפשר לקרוא לזה ככה.
אני לא נגד סבולת באשר היא, ממש לא. בהחלט יש מקום לריצות במיוחד אם אתה עומד להתחרות באיש ברזל או בסגנון. אישית אני חושב שלתריאטלון אין שום צורך בריצות 18-20 ק"מ, כאשרה מטרה היא 10 ק"מ בתחרות.
אני שמח לשמוע על השיפור בתחושה ובביצועים!
יאללה, כתוב לנו פוסט אורח עאל אימוני תריאטלון לפני ואחרי...

בשמחה.
אני צריך להודות לך...דרך זה שחקרתי שיטות אימון ועברתי דרך קרוספיט הגעתי לבלוג שלך. נכון להיום, אני מרגיש שהתזונה הקדמונית היא השינוי המהותי ביותר שעבר עלי ב 15 השנים האחרונות במובנים גופניים.אני משתדל להפיץ את התורה במעגלים הסובבים אותי.
באופן כללי אתה צודק לגבי טריאתלון אולימפי. אין סיבה לרוץ יותר מ 15 ק"מ באימונים וגם זה לא בכל תקופות האימונים ולא כל שבוע. אנשים שהתחרו במרחקים ארוכים "רגילים" לרוץ ריצות ארוכות, זה לא בהכרח קשור לתחרות המטרה.
אני אשמח מאד לכתוב פוסט. חוזר מטורונטו מחר בבוקר, אהיה בקשר איתך במייל.

שאלה חשובה!!!
קפיצה במקום - קפיצה בחבל, נניח - שמעייפת אותי אחרי עשר שניות... זה אנאירובי או אירובי?
חבר שלי עושה והוא מוכן להישבע שנבנים לו שרירים ברגליים.

אתה לא ממליץ על דגים קפואים אך סלמון לא ניתן להשיג לא קפוא. ראיתי שמוכרים במעדניות אך נדמה לי שזה סלמון מופשר..

גם נדמה לי שלפי התזונה הזו מומלץ לאכול עונתי ומקומי. מה גישתך לגבי ייבוא פירות וירקות שלא בעונתם, איך יודעים איזה פרי\ירק לקנות ומתי?

אלין, don't let perfect be the enemy of good.
אני לא אומר לך לקנות בשר קפוא שהופשר/מצונן/מיוש ן, אבל באין מוצא ואי אפשר לקנות בשר טרי - בשר קפוא יספיק.
תני לעיקרון הזה להנחות אותך.

בקשר לסלמון, לפי דעתי יש בקופסת שימורים עם שמן זית.

שלום חבר'ה אני מחפש נקניק (לא נקניקיה!) כמו בשווקים באירופה בלי חומרים משמרים וכל מני תוספים לא מזוהים.
דיברתי אם עדן וטיב טעם ואין להם, יש בנמל אבל הוא כשר וסופר יקר.
מישהו מכיר אולי מקום טוב שמוכר במרכז?

מר קדמוני היקר!
ידיד המליץ לי על התזונה הפלאוליטית (אמרתי נכון?) ממש לאחרונה. עוד לא התחלתי בשום תהליך, עשיתי לי קודם רשימת קניות לפי הרשימה הנ"ל כדי לראות האם אני בכלל מסתדרת עם תזונה זו.
רציתי לשאול לדעתך- חלב אורז, חלב סויה ושעועית ירוקה למקפיא?
ושאלה נוספת היא האם יש ארגון או התארגנות קרוספיט בבאר שבע?
תודה ושבוע טוב :)

אהלן אנונימית, ברוכה הבאה ובהצלחה.
לגבי חלב: אין שום סיבה לשתות קלוריות מכל סוג, לא מחלב פרה ולא מחלב אחר. אם זה לצורך קפה-שניים ביום אז חלב פרה אפשרי אם את לא רגישה ללקטוז, מחלב סויה עדיף להמנע לגמרי וחלב אורז אפשרי, אם כי אני לא יכול להעיד על הטעם. ובמקום שלושתם הייתי שם בקפה שמנת מתוקה.
שעועית ירוקה במקפיא זה יופי.
קרוספיט בבאר שבע אני לא מכיר (עדיין).

כמה שאלות:
1.מה הבעיה עם תה שחור?
2.האם חומוס ואורז בר הם בעלי ערכים גבוהים של פחמימות?
ובאיזה כמויות היית ממליץ לצרוך אותם?

שלום מר קדמוני.
אני שבועיים "בעסק". מרגיש מצויין ונהנה מהאתגר החדש.
בנוסף יש לי תחביב מזה מס' שנים של ריצות ארוכות, ארוכות מאוד.....
אני מתכוון לריצות אולטרה מרתון של 80 ו 100 ק"מ שעורכות כ 10-15 שעות.
עד היום הייתי אוכל תוך כדי הפעילות פיתות עם סילאן, תמרים, בננות, לחם עם חמאת בוטנים וכו'.
מאחר ויש חובה וצורך לאכול מדי פעם תוך כדי הפעילות, אבקש לדעת איזה מזון מומלץ (ברור שלא בשר במהלך הריצה) שיאפשר לי המשך פעילות כפי שכתבתי.
תודה.

וואוו, זה חתיכת פוסט עתיק. שמע יקירי הרץ למרחקים ארוכים: זה לא קורה בבת אחת ולוקח לגוף הרבה זמן ללמוד לנצל כהלכה שומן כמקור אנרגיה בעת פעילות אירובית ארוכה אבל זה בהחלט אפשרי. אם התחרות שלך בקרוב אני ממליץ שלא לעשות שינויים דרמטיים. אז בהדרגה עבור לחטיפי אנרגיה שכוללים הרבה יותר שומן מאשר סוכר ותראה איך זה מסתדר לך עם הריצות. למשל קח גם חטיף תמרים עם הרבה שמן קוקוס (ראה מתכון) ותראה איך ההרגשה. בכל מקרה, עדיף מאוד לברוח מג'לים למיניהם.

הריצה הארוכה (מרוץ "סובב עמק" 100 ק"מ-http://www.sovev-emek.org/) מתוכננת לתאריך 24/10/2014. האימונים שכוללים הגברת קילומטרז' שבועי מתחילים לקראת תחילת יולי. באימונים בהן יש ריצות ארוכות (מעל 4 שעות ריצה) אני נוהג לתרגל אכילה של סוגי מזון שונים עלמנת לבחון מה הכי נכון ונוח לי לאכול ואת זה אני מיישם בתחרויות. ציינתי קודם את סוגי המזון שנהגתי לאכול עד כה. יתכן ובננות ותמרים יכולים לתת מענה תזונתי של אנרגיה לארוע ספורטיבי ארוך ומתמשך מסוג זה. ימים יגידו..... תודה.

האם מותר לאכול שעועית? זרעי שעועית? ולא מזמן קניתי גרעיני חמנייה אורגניים. זאת אומרת שאני צריך להפסיק לפצח בזמן משחקים?

שעועית ירוקה דינה ככל ירק, ואפשרות לחלוטין. מגרעיני חמנייה אני אכן ממליץ להיפרד. אבל פעם בארבע שנים, בגמר של המונדיאל, זה בסדר...

אני יודעת שזה פוסט ישן, אבל המלצת פה ברשימת קניות על חומוס קפוא, אורז בר וקינואה. האם דעתך בנושא השתנתה מאז?

אנונימי,
מה הבעיה בגרגירי חומוס קפוא, שאח''כ מכינים בהכנה ביתית בבית (אבל משרים אותם לפחות 48 שעות!)?
מה הבעיה באורז? בטח ובטח אם זה אורז בר?
מה הבעיה עם קינואה? ובכן, יש איתה הרבה בעיות. אבל אם משרים וטוחנים ואף מנביטים בהחלט אפשר לאכול אותה מדי פעם.

תודה לאנונימי האחרון! מסכים לגמרי. הנה התגובה המלאה שכתבתי לאותה השאלה בפייסבוק:
אמנם זה פוסט מלפני חמש שנים וחצי, אבל קראתי אותו שוב מתחילתו ועד סופו והוא לא רע בכלל... smile emoticon (אובייקטיבית). הלוואי כל עמישאל יאכל כך.
ובכל זאת, יש כאן כמה נקודות הדורשות הבהרה. אחד, וזה אולי שווה להבהיר, כתבתי אותו ב"ראש" של משפחה. ואני עדיין חושב שהוא מצוין כguide למשפחות. עובדה, מתוך משהו כמו 30 המלצות שם יש כעת שאלות על שלוש נקודות, אז כנראה משהו בכל זאת בסדר.
אבל השאלות הן לעניין, אז הנה כמה תובנות ומחשבות לשאלות הספציפיות:
1. אורז בר הוא בכלל לא אורז. הוא דל פחמימה יחסית לאורז רגיל (50% פחות) ואני עדיין חושב שהוא תוספת לא רעה .
2. קינואה איני אוכל, אבל אני לא מפחד מאוד מפחמימות (ובכלל יש לי תחושה שלעתים יש פוביית יתר מכל מה שדומה לפחמימה בחלק מהקבוצות). היא פתרון מצוין לילדים אוהבי חול (זה הטעם מבחינתי).
3. חומוס בפרט וקטניות בכלל יכולים להיות לטעמי חלק מהתפריט בשני תנאים: האחד הוא הכמות והשכיחות מול כלל התזונה והשני הוא סוג הטיפול בהם. עדיף מאוד להשרות, להחליף מים או להנביט. כאב לילדים גיליתי לפני שנים שיש אצלי בבית דרישה חד משמעית לחומוס ושזה שאני מכין טעים יותר, זול יותר, בריא לאין ערוך מכל חלופה בסופר. נכון שזה לא הדבר הראשון שאני אמליץ לצרוך במעבר לתזונה קדמונית, אבל אם אתם בתהליך משפחתי של ניקוי המקרר ומה שנותר מהכל זה שקית עם חומוס קפוא, נו מילא. אתם על הסוס.
הסתדרנו?

אני חדש לנושא - מה עמדתך בעניין אבטיח, אפרסמון, בננה, פירות עתירי פחמימות?

פירות יש לאכול מעט. לרשימת קניות מלאה ומעודכנת ראה: paleo.co.il

היי קינואה זה אחד מהמאכלים האהובים עליי אני מכינה את זה יחד עם חביתת ירק לאחר שבושל ויוצא ממש כפשטידה אך כמדומני זה גם פחמימתי האם בתהליך ירידה במשקל מומלץ לאכול את הקינואה או רק בשלב של שמירה?

בעניין הדגים :

מבדיקה שעשיתי, דגי-ים טריים אמיתיים קשה מאוד להשיג. הרוב המוחלט של דגי הים הטריים שמוכרים בארץ מגיעים מייבוא של חקלאות ימית - זאת אומרת - דגים שגודלו בכלובים בים.

מה דעתך על האיכות של דגים אלו ? והאם יש למישהו המלצה על מקור לדגי ים אמיתיים ( דגי חופש... ) באיזור חדרה ?

תודה!

יואב

שמנת מתוקה הכי טעים בקפה, אבל גם היא מורכבת מחלב.
מה הבעיה בעצם בצריכת חלב אם אין רגישות ללקטוז? הרי הבנתי שגבינות במיוחד שמנות זה מצויין

הי יובל. בחלב ניגר יש לא מעט אתגרים: השומן הוא אחוד (מפורק ואז מורכב כדי לקבל רמה מדויקת), רבים רגישים ללקטוז ולקזאין, ושניהם נמוכים בהרבה בשמנת. רבים לא אוכלים די שומן. ובסוף בסוף, אם אתה מעדיף אז ודאי שקצת חלב בקפה לא יהרוג אותך.

הוסף רשומת תגובה