אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

פסח, מצה ומרור - תשעה טיפים לפסח בריא יותר

מחר חג, אם מישהו פספס.

חג החירות או חג המצות הוא הזדמנות מצוינת לבחון את הרגלי התזונה שלנו ולבדוק אם אכן אנחנו חופשיים משעבוד לתפיסות קדומות והרגלים נושנים.
מצה, כמה מאכזב, היא בדיוק לחם מבחינה תזונתית: קמח לבן ומים, רק בלי ההתפחה. ובכלל, נראה כי בני ישראל יצאו ממצרים בעיקר כדי לאכול מצות, קניידעלך ותפוחי אדמה במינונים חריגים לכל הדעות. אז איך צולחים את החג?
1. מצות תטעמו בליל הסדר (בכל זאת, חייבים). וזהו. מספיק. לשומרי המסורת די קל לצמצם צריכת דגנים אחרים, פשוט כי אין. חמץ, אתם יודעים.
2. נראה אתכם בלי תפוחי אדמה. אמנם אין דודה שתכין סעודת חג בלי מנת תפוחי אדמה, אבל תנסו לצלוח סדר שלם בלי זה, ובלי לקלקל מערכות יחסים משפחתיות. שווה.
3. פסח זו הזדמנות לרענן את ארון השמנים שלכם. יש אשכנזים-דתיים שנוהגים לא לאכול קטניות בפסח אז שמן סויה נשאר בחוץ. נצלו את אוירת החג וההתחברות למסורת (?) כדי לקנות לכם שמן קוקוס בכבישה קרה. ושמן זית איכותי. וחמאה טובה. שומנים רוויים זה הכי, אחי.
4. פסח זו גם הזדמנות מעולה להפטר משאריות הדגנים שיש לכם במזווה (קמח, מי צריך את זה?) ולהחליף בקינואה או פשתן, שני מקורות חלבון טובים ובריאים, ושנותנים תחושה של "אורז" למי שממש דחוף לו.
5. בשר, בשר, בשר. מי שלא עמד ב"רמי לוי" בתור לבשר בערב חג, לא יודע להעריך עד כמה בני ישראל מנסים לקיים את מצוות קורבן הפסח כהלכתו. פסח מקורו בקורבן (כבש). הרבה שומן (בריא, כבר אמרנו?), ישר על האש. וצריך לאכול הכל. כאלה אנחנו. חגים משונים יש לנו היהודים. אז אנו היום מנצלים את המאורע ההיסטורי ויורדים על שוק גדולה של כבש או על נתח עסיסי של בקר שאכל טוב ושקיבל מעט חיסונים. נצלו את הפסח לתיגבור את צריכת החלבונים שלכם.
6. חיק הטבע. פסח זה גם חופש וגם טיולי משפחות. תטיילו, תספגו קצת שמש של אביב, תלכו צעדות ארוכות, יש עוד פריחה. בריאות לנפש היא בריאות לגוף (ואופטימיות הרי מחזקת את המערכת החיסונית, הנה מחקר שפורסם זה עתה, כאילו לא ידענו את זה).
7. זמן איכות. אנחנו אוהבים להתעלל במשפחתולוגיה של ליל הסדר, ובכל זאת, אפשר לראות גם את הצד החיובי והאופטימי של מפגש משפחתי, של חיוכים ושל רוגע. נפש בריאה בגוף בריא. פרגנו לעצמכם להנות מהפסח הזה.
8. לזוז. בפסח חשוב שלא לשקוע בריטואל של בליסה-שינה-ארוחה נוספת, אלא לשלב פעילות גופנית ואימונים רציניים "ביום שאחרי" הארוחות הגדולות והכבדות שהחג הזה יפיל עלינו.
9. יין אדום. חובה לשתות ארבע כוסות, וכדאי לאמץ את המנהג הזה גם לשאר השנה. כוס יין אדום בארוחת ערב משפרת את הבריאות ונוגדת התחמצנות, ויעידו על כך מיליוני צרפתים שבריאים כמו שור. אז בפסח נרד על ארבע כוסות, ונקווה שנהיה בזכות זה בריאים פי ארבעה. יותר סביר שנישן יותר טוב, אבל אמרו ארבע כוסות, אז אנחנו בעניין.

מה אתם מתכוננים לעשות אחרת בפסח הזה?

ולסיום, במקום לאכול את המצה, אפשר לעשות איתה בלי סוף שימושים אחרים (כבר הראנו את זה פעם, אבל נעים להיזכר)

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 7 comments

7 הערות קוראים:

היום שני אימונים. אימון CFE של ריצת 2 ק"מ בעליה, ירידה חזרה, ועוד 2 ק"מ בעליה. אחרי שעתיים אימון כח: 5*5 של push press ו overhead squat הכל עם 48 ק"ג. מאיר, מתאמן חדש, עשה גם הוא, עם משקלים נמוכים ללמוד את הטכניקה. חג שמח

נחמד האימון כוח, איך זה התבצע?
5*5 של Push Press וכאשר המשקל מעל הראש יורדים לסקוואט?

אימון מעניין של סקוואטים שהתפרסם לפני כחודש: http://www.crossfit.com/mt-archive2/005274.html
נראה לי אחד האיכותיים ואני מתכוון לבצע אות בקרוב בעיקר כדי לראות איך השתפר ה-Back Squat שלי

חג שמח ! אחלה סרטון

יום שני 29 במרץ 2010

חימום: קפיצה בחבל, מתיחות, ריצה קלה.
אימון: Death by 10 meters
17 סיבובי ריצה, לא הספקתי לסיים את הסיבוב ה-18 בזמן.

מישהו עוד עשה את זה כבר?

מנוחה 40 דקות ואז אימון כוח של CFE מה-22 במרץ
5 Rounds of:
15 Unbroken chest to bar chin ups with speed
10sec Rest
30sec Max Rep push ups.
Rest 90 sec Between Rounds.
התאמות: 10 BROKEN CTB chin ups WITHOUT speed
זמן כולל המנוחות: 18:15

כפרה, שכחת דגים...

לגבי הסוף - יין.
נכון שיש לו דברים בריאים, אבל גם הוא פחמימה פשוטה וסוכרית לכל דבר, וכמובן שכוהל עצמו זה רעל, לא עדיף להמנע כמה שאפשר??

יש שנמנעים, ויש שמאפשרים. אני נהנה מכוס יין מדי פעם. יין הוא גם אחד המזונות העתיקים ביותר אם לא העתיק מכולם, ונראה שיש לו יתרונות לא מבוטלים. מכיוון שאני לא בפוביה מפחמימות אני לא רואה סיבה להתנזר ממנו לחלוטין.

הוסף רשומת תגובה