אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

תזונה זה העיקר

אני מסיים היום רצף ארוך מאוד של אי-פעילות. הארוך ביותר שלי מאז ? שנים.

במוצ"ש עשיתי אימון כח ומאז לא עשיתי כלום. כבר חמישה ימים שאני על קוצים. אמאל'ה אני כבר בסרט. הכוונה שבמשך השבוע הזה לא עשיתי שום פעילות גופנית. ממש כלום. לא בגלל שהתעצלתי (חלילה) אלא בגלל שהחלטתי לתת לרגל (ובעיקר לברך) מנוחה מוחלטת למשך כמה ימים. אז כדי לבחון את ההתאוששות שלי, אני מתכנן לרוץ הערב ריצה ארוכה ולראות מה קורה. אם הולך חלק, אז אני בפנים. אם גם אחרי המנוחה הזו אני הולך לסבול, לא תהיה לי ברירה ואני אוותר על המירוץ הר-עמק (טוב, אולי אעשה חלק מהקטעים למטרת מוראל וסולידריות, אבל לא אוכל לרוץ את כל ה 32 ק"מ שרשומים אצלי בחשבון).
נעדכן מחר בבוקר.

ומכאן לענייני תזונה
רבים מכם ודאי ראו מוקדם יותר השבוע את המאמר בYnet על מחקר חדש המראה מתאם גבוה בין צריכת פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה לבין סיכון מוגבר למחלות לב בקרב נשים (כרגיל ב Ynet, העצלנים לא מביאים לינק למקור. טוב, עשינו לכם את השירות הזה, הנה כאן). המחקר הנרחב (14 אלף גברים, 30 אלף נשים, איטלקים ואיטלקיות), בדק לאורך כ 8 שנים, ע"י שאלונים בלבד, את הרגלי התזונה של המשתתפים (כמו גם המשקל והרגלי בריאות אחרים). הממצאים הראו מתאם מובהק בין כמות הפחמימות הנצרכות, וטיב הפחמימות הנצרכות (כלומר, אלו בעלות אינדקס גליקמי גבוה, לעומת אינדקס גליקמי נמוך), לבין הסיכון למחלות לב. הרבה יותר סיכון.
למי ששכח: אינקס קליגמי מייצג את המהירות בה הפחמימה מתפרקת והופכת לגלוקוז בדם, ולמעשה המהירות שעולה רמת האינסולין בדם בעקבות האכילה. כל אחד מרגיש שכפית סוכר או שוקולד חלב יש ערך גליקמי גבוה, ולעומת זאת לירקות יש (בגדול), ערך גליקמי נמוך. חשוב גם היחס בין כמות הפחמימות במזון לבין הערך הגליקמי (שביחד יוצרים את העומס הגליקמי).
התמונה עם הגרף, ממחישה את העניין היטב ולקוחה מכאן.


ובשורה התחתונה: כמו שתמיד אמרנו, המפתח לבריאות הוא שליטה ברמות יצור האינסולין. תזונה המבוססת שומנים בריאים וחלבונים, ומועטת בפחמימות עתירות סוכר (כמו קמח, דגנים, סוכרים למיניהם), תביא לרמת אנרגיה גבוהה יותר, לתחושת שובע ולבריאות לבבית. והערה מתודולוגית - זה מתאם, לא בהכרח סיבתיות, אבל יש יסוד מוצק להניח שהשניים (פחמימות והתקפי לב) קשורים לא במקרה. לא נמצא מתאם מובהק בקרב גברים. זה לא בהכרח אומר שאנחנו (הגברים) מחוסנים מהשפעה מזיקה של פחמימות, זה פשוט אומר שלא מצאו את זה במחקר הזה...


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 6 comments

6 הערות קוראים:

חדשות רעות.
רצתי הערב. התחלתי בהרגשה נהדרת והחמישה ק"מ הראשונים היו המהירים ביותר שלי במסלול הקבוע. אבל, (ואז אבל גדול), בק"מ השישי התחילה הברך להציק קלות, ואחרי ק"מ נוסף הכאב נעשה בלתי אפשרי.
אני לא אוכל להשלים את ריצת ההר עמק. זה ברור לי עכשיו לצערי.

לא נורא איש! רפואה שלמה ואתה עדיין קרוספיטר מעולה, גם בלי הריצה למרחק ;)

שיהיה סופ"ש נעים ואל תתבאס.

אהלן דעאל
אני קצת כועס עליך...לפני כמה שבועות רשמת פוסט שמדבר על הגדולה של מתאמן בכך שהוא יודע להקשיב לגוף שלו, לפי מה שתיארת לגבי מצב הברך שלך אתה אמור לתת לברך מנוחה הרבה יותר ארוכה,
כמו כן אולי ורק אולי, הפציעה נוצרה מריצה עם ה-Vibram
אולי תשקול גם לתת לרגל לנוח מאימונים איתם ותכניס אותם בהדרגה יותר ארוכה? הרי כמו שאתה אמרת ארגל שלנו רגילה למשהו אחד (נעל ספורט רגילה) כבר שנים ופתאום לשנות הרגלים בבת אחת זה לא בריא.
בשורה תחתונה אני מצטרף ליותם אתה קרוספיטר באמת מעולה ורק בריאות...
דרך אגב התגובה הזו רק מראה שאני לומד ממך המון

היום עשיתי "McGhee"

Complete as many rounds in 30 minutes as you can of:
pound Deadlift, 5 reps 224
13 Push-ups
9 Box jumps, 24 inch box

אני מצטרף אליך דעאל גם אני לא התאמנתי ברצינות בשבוע האחרון בגלל מבחן מטורף, אבל היום נתתי בראש עם 20 סיבובים קשים ביותר אני פשוט מעריך את השיאים שרשומים באתר הראשי 23 סיבובים כנדרש אני כמו שרואים הקלתי קצת ב 25 קג' מהדדליפ כי כרגע אני לא מרשה לעצמי להרים יותר ממאה קילו...
תודה

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

תודות על המחמאות. הייתי חייב לבדוק את עצמי עם הריצה הזו. נראה לי שמהשבוע אני עובר לעבודת טבעות/ידיים וכדומה ונותן לברך לנוח עד שנתחבר אליה שוב...
לגבי הויבראם, זו ככל הנראה לא הסיבה לפציעה, מהטעמים הבאים:
1. זו פציעה "קלאסית" שאופיינית להגברת נפח
2. פציעות ויבראם/ ריצה יחפה מאופיינות בדר"כ בכאבי כפות רגליים, ובכאבים באכילס או בקרסול
3. חלק מהריצות הארוכות (כמו ה 14 ק"מ) עשיתי בכלל עם הנייק free שלי, אז שוב לא נראה לי שזה קשור לנעל.
4. ואני גם אוהב את הויבראם יותר מדי, אז לא תשכנע אותי אחרת.
;-)

אני מסכים עם המאמר לחלוטין,אך אחרי אימון התמונה נראית אחרת..אך ורק אחרי אימון כח או אירובי או קרוספיט במקרה הזה, יש לצרוך פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה, ולא נמוך כמו בשאר היום,הסיבה לכך היא חדירה מהירה של פחמימות זמינות לדםכדי למלא את מאגרי הגליקוגן ובכך למלא את חלון ההזדמנויות הנסגר שעה מתום האימון!

הוסף רשומת תגובה