אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מה אכל האדם הכי הכי הכי קדמון ?

כל מיני צמחונים ושוחרי טוב, מנסים להסביר לי כל פעם מחדש שהאדם לא נועד לאכול בשר, אלא מטבעו צמחוני הוא. בדומה להם, שוחרי בריאות שונים, שחיים עדיין בתיאוריות מהמאה הקודמת, מסבירים לי למה בשר בקר הוא רע לבריאות וללב.

לצערי, כל האנשים הטובים האלה טועים. לגמרי לגמרי טועים.

האדם נועד לאכול בשר. זהו המזון העדיף לגופנו והוא נותן לנו יתרונות עצומים, והוא עיצב, במידה רבה, את ההתפתחות של גוף האדם ואת מנגנוני צבירת ושימוש האנרגיה בגופנו. הנה הוכחה נוספת ממחקר דנדש. שני חוקרים גרמניים גילו באתיופיה, ערש האנושות הקדומה, הוכחות חד משמעיות כי כבר לפני 3.4 מיליון שנים בני האדם הקדומים ( Australopithecus afarensis) אכלו בשר והשתמשו בכלים כדי לחתוך אותו (ומן הסתם גם כדי לצוד אותו).

בתמונות רואים את החריצים שהותירו כלי האבן החדים בעצמות החיות הנאכלות.

הממצאים האלו הם קפיצה משמעותית לאחור במנהרת הזמן, הרבה יותר רחוק מכל הממצאים עד היום ש"נעצרו" לפני כ 2.5 מיליון שנים מקסימום. החבר'ה הקדמונים האלה מן הסתם לא נראו טוב (לפחות לא במושגים שלנו). הם היו נמוכים, כנראה שעירים, ודי קופיים, אבל למרות זאת הם היו לגמרי אנושיים. הם כנראה גם צדו (מכל מקום, הם אכלו בהמות של ממש, לפי העצמות מדובר בערך בגודל של פרות ימינו) והם יצרו והשתמשו בכלים של ממש כדי לפרק את הבשר, וכלים נוספים כדי לפצח את העצמות ולהגיע ללשד העצם המזין. זהו שימוש בכלים 800 אלף שנה מוקדם יותר מהכלי הכי קדום שהיה ידוע עד כה.

אוקיי. מה זה מוכיח?
זה מוכיח כי לבשר היתה עדיפות אבולוציונית וכי גוף האדם בנוי והתעצב בהתבסס על התזונה הזו, העשירה בחלבון ושומן. בחשבון פשוט תגלו שלגוף האדם היה פי 340 יותר זמן בתזונת ציידים-לקטים מאשר בתזונה מבוססת דגנים (שהיא חדשה בשכונה. רק 10,000 שנה - טווח זמן שלא הותיר מקום להתאמה פיסית ואבולציונית לקטסטרופה התזונתית הזו).

שיהיה לכם בתיאבון בסעודת ראש השנה. תאכלו בשר (ושומן) לתיאבון ותהיו לי בריאים!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 15 comments

15 הערות קוראים:

נוכחות הניבים בפה שלי היא הוכחה מספקת
;)

דעאל, שמח לראות שחזרת ונהנת בטיול שלך!

אני התחלתי בשעה טובה שנת שירות בשלישי שעבר, ככה שפוסטים ותגובות מצידי יהיו כנראה מעטים מאוד בזמן הקרוב - אני אשתדל להמשיך לעקוב וכמובן לשמור על כושר. כבר הספקי לעשות סיור קטן בעיר החדשה ומצאתי מקומות להתאמן בהם, רק צריך לארגן איזה תיק חול נחמד להנפות ויהיה בסדר.

שנה טובה ומאושרת!

קראתי באתרך. אתה מתהדר יפה בכך שאתה מקשיב ומגבש דעה גם אם לא למדת את הנושא. ובכן, אני שמח שלא הרבה מקשיבים ומגיבים לך. בשר זה אכזרי ומיותר. ביי ובהצלחה

תודה גבר אנונימי.
למען הסר ספק: הבלוג הזה מיועד למי שמעונין לקרוא אותו. אני לא מכריח אף אחד לבלות כאן זמן, ואם אתה בעניין של להטיף לאי אכילת בשר, אתה מוזמן לפתוח בלוג משלך בנושא ולא לכלות את האנרגיות שלך כאן. כאן אוכלים בשר, ברגישות הראויה.

אז זהו... שלא
האדם נולד טבעוני.
כיום בני האדם מעכלים בשר,מוצרי חלב וביצים כי מילדות אנחנו ניזונים מהם בכפייה עד שהגוף התרגל.

ולמגיב הראשון.. גם להרביבורים יש ניבים, זה בשביל לאכול מאכלים קשים כמו תפוח.
לטורפים אמיתיים יש ניבים גדולים יותר בשביל להרוג את הצייד שלהם בפה ולקרוע אותו ולבלוע אותו.
נראה אותך, קרניבור או אומניבור כפי שאתה טוען, צד איזו חיה ללא נשק, לא בוחר חלק גוף אלא אוכל את כולה ללא בישול צלייה או תיבול. יאללה, לך על זה ותגיד לי איך היה. ואם אתה מסוגל להעביר כך את כל חייך כמו קרניבור אמיתי.
וד"א, נסה לקחת תינוק ולבחון את האינסטינקטיים הקרניבורים שלו. שים מולו ארנבת חיה ותפוח. אם הוא אוכל את הארנבת ומשחק עם התפוח.. אני מבטיחה לך שאוכל צ'יבורגר. אבל זה לא יקרה.

תראה את זה:
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2644801

ויאללה. מספיק להתנהג כמו פרימיטיביים. הגיע הזמן לעבור לטבעונות.

אנונימית יקרה. אנחנו לא מסכימים לחלוטין, ולטעמי הנחות היסוד שלך אמנם רומנטיות אך הן מוטעות עובדתית, היסטורית וביולוגית.
אנא, לא (!) נתווכח כאן וראי גם הערתי לעיל: "אם אתה בעניין של להטיף לאי אכילת בשר, אתה מוזמן לפתוח בלוג משלך בנושא ולא לכלות את האנרגיות שלך כאן".

תודה פשוט שאתה לא יכול להתעמת עם מה שהיה בסרטון..

מה שהיה בסרטון בגדול היה "אין לכם שיניים גדולות ומערכת עיכול כמו של טיגריסים, לכן אתם אמורים לאכול פירות וירקות וכו'", אכן מבוסס ומדעי ביותר.

בכל אופן, אם ברצונך לבדוק את הרקע המדעי לעומק, ולא לזרוק הצהרות כאלו ואחרות שאמורות להוכיח שטבעונות היא טובה (ועל פניו עלולות להיראות חכמות ואו מדעיות לאנשים ללא ידע רב בנושא), את מוזמנת לקרוא פה:
http://www.gnolls.org/1444/does-meat-rot-in-your-colon-no-what-does-beans-grains-and-vegetables/

זה לא מוכיח כלום, אם אדם הקדמון היה מיועד לאכול בשר הוא לא היה צריך כלים בשביל זה, היו לו טפרים ולסת ארוכה בשביל זה ומעיים קצרים! האדם הקדמון אכל בשר כהשלמה כשהיה חוסר במזון מהצומח בכל מקרה הוא היה חייב לבשל אותו אחרת היה מת, בנוסף הבהשר התעשייתי של ימינו הרבה יותר שומני והרבה פחות טוב לגוף שלנו וגם קצת לב לחיות המסכנות שבגלל כמוך עוברות עינויים וסבל רב!!!

אז לפי המאמר “Eat Like A Predator, Not Like Prey”, אם כבר אוכלים בשר צריך בשר מחיות שניזונות מעשב ולא מגרגרים כמו עופות, חיות השדה...
הבעיה שלמיטב ידעתי אין בשר ראוי בארצנו כי כל הפרות ניזונות מתערובות עלובות והם לא חופשיות ולא ניזונות מעשב ולכן גם הבשר שלהם גרוע...

ברור שיש עדיפות לחיות שניזונות מעשב, אבל גם חיות שניזונות מתערובות לא כאלה נוראיות.
זה לא משנה את הרכב השומן בבשר שלהם, כלומר, הבשר שלהם לא יהיה עתיר יותר באומגה 6, אלא עני יותר באומגה 3, לפחות לפי פרסומים זרים.

בכל אופן, כל התיאורית הפסאודו מדעיות הללו, של הניבים/מערכת העיכול וכו', אמנם יש בהם קשר מסויים, אך אין אינן מעידות על דבר כזה או אחר.
ראשית כל, בני אדם יכולים לעכל בשר חי, אבל מן הסתם הוא יהיה פחות בריא לנו, ובמצב של היום לא הייתי מתקרב לבשר חי (החיידקים וכו').

בני אדם הם אוכלי כל, לא קרניבורים ולא אומניבורים, אלא מעין שילוב בין השניים.
בכלל, אם אין לנו אפשרות לעכל תאית, קשה לי להאמין שבני האדם היו יכולים לשרוד לזמן רב עם כמות קלוריות זעומה שכזו.
מעבר לכך, תזונה טבעונית ללא שום תוספי תזונה וכו' תביא אותך בסופו של דבר למצב בריאותי לא טוב.
יותר מזה, רוב הטבעונים אוכלים לחם ושלל מוצרים מעובדים אחרים עם רעלנים בשפע. אם אתם דוגלים בגישת "אין לנו מחבתות במקום ידיים, אז אנחנו צריכים לאכול רק אוכל חי", אז באותה מידה לחם, גם אם הוא מחיטה מלאה או מחיטת פלאים, לא אמור להיות בתפריט שלכם, חיטה ללא עיבוד לא תוכלו לעכל.

בכל אופן, אני לא רואה מה הטעם בדיונים הללו, כל אחד מתבצר בעמדתו ולטעמי אין שום סיבה להתווכח, כל אחד יעשה את הטוב שבעיניו, ושלום על ישראל.
חוץ מזה שהדימיון בין התזונה הקדמונית לתזונה הטבעונית/צמחונית עולה על השונות ביניהם.
מלבד הלחם והבשר שתי הגישות דוגלות באכילת מוצרים טבעיים, הרבה פירות וירקות וכו'.

אי דמיון לטורפים
עוד במאה ה-18 קבע ג'ורג' קיוביה כי האנטומיה ההשוואתית מלמדת, כי האדם דומה לקבוצת הפרוגיוורים (אוכלי פירות), ואינו דומה לקבוצת הקרניבוורים (הטורפים) בשום דבר. להלן הבדלים:

1. מעי האדם והקוף ארוכים מגופם פי 12, מעי הכבשה פי 30, מעי הכלב פי- 3.
2. כלבים וחתולים אינם לועסים את מזונם ביסודיות כמו האדם, והמזון נבלע על ידם חתיכות חתיכות. אם אדם יעשה כך הוא יסבול מכאב בטן והמזון לא יתעכל טוב. אצל הטורפים מופרשת חומצה הידרוכלורית בכמות גדולה פי 10 מאשר אצל האדם. החומצה מפרקת ביעילות את החלבונים בבשר ומשמידה חיידקים. אצל האדם זמן עיכול בשר נמשך 5-6 שעות לעומת כשעתיים אצל טורפים. לטורפים יש בקיבתם אנזימים ספציפיים לבשר שמפרקים אותו במהירות ואפילו את העצמות.
3. רוקם של טורפים אינו מכיל את האנזים פטיאלין, שנמצא אצל האדם ואצל חיות צמחוניות ומפרק עמילן.
4. השתן של טורפים חומצי, אך בסיסי אצל חיות צמחוניות וגם אצל האדם (אם הוא בריא).
5. האדם רגיש לטפילים ולחיידקים בבשר אך טורפים לא. האדם ניזוק משומנים רוויים מן החי ומכולסטרול מן החי - אך טורפים לא.
6. לטורפים יש מערכת שיניים (ולפעמים גם ציפורניים) שמותאמת לתפיסת הטרף, פציעתו וביתורו. לאדם לא.
7. אדם מתגרה מריחם, צבעיהם ומראם של פירות וירקות. גם לפני שנרקבו, ריחם של איברים פנימיים של גופות בעלי חיים מסריח וגורם לאי נעימות. דם ואיברים כרותים גורמים לאי נעימות אסתטית. ריחו וטעמו של בשר נעימים רק אם בישלו ועיבדו אותו כך שאיבד את ריחו וטעמו המקוריים.

למגיב האחרון (שבחר לו משום מה כינוי מתאים): כל מה שאתה כותב זה מיתוסים טבעוניים בשקל ומיחזור של דמגוגיה יורופסקית. אם זה מעניין אותך ברצינות, אתה מוזמן לקרוא כאן פוסטים תחת תגית "מיתוסים טבעוניים" ואת סדרת "כוכב הקופים" שכתבתי כאן (http://goo.gl/V6o7r8). ההשוואות האנטומיות הללו הן שטות אחת גדולה. סורי.

הגזמת אחינו, בני אדם אכלו חיות כדי לשרוד בתקופות שלא היה אוכל שצמח, מתוך חוסר ברירה וכבוד והערכה רבה לחיה, ואז המנהג השתרש גם לאחר התקופות הקשות. זה כמו שאם תתקע שנה על אי בודד וקפוא עם חבר בלי אוכל, והחבר ימות בטעות, אתה תאכל את הגופה שלו מתוך השרדות פנימית ולא מתוך רצון ועם דמעות בעיניים אתה תאכל אותו אבל זה לא אומר שאתה קניבל, אתה סך הכל שורד מחוסר ברירה, אבל כשיש ברירה אז לא אוכלים בשר

הי אנונימי. לא יודע למה החלטת שאכלו חיות "מחוסר ברירה" ו"בחוסר רצון". זה אתה מדבר ולא המדע, העובדות או העדויות ההיסטוריות (והאנתרופולוגיות משבטי ציידים לקטים). בני אדם העדיפו ומעדיפים עדיין מזון מהחי בכל עת שמתאפשר להם. אולי קשה לך להתמודד עם זה, אבל זו המציאות. ואם אתה חושב אחרת, דרושה הוכחה (בפועל אין אף אתר ארכיאולוגי של אדם קדמון, בשום מקום בעולם, משום תקופה, שאין בו שפע של מזון מהחי)

הוסף רשומת תגובה