אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

אני ניאדרטל? אני?


כל פעם שאנשים שומעים שאני אוכל "קדמוני סטייל", כלומר פריימל או פליאו, טווח התגובות נע בין: "אתה עוד רגע נופל מת עם עורקים סתומים", "יש לך מזל שאתה עוד צעיר, אבל בגיל 50 אתה מת", "אתה גם גר במערה?", "לא שמעת שהאדם הקדמון מת צעיר?" ועוד שלל השגות ושאלות רטוריות שעיקרן אחד: אין מצב שזה הגיוני.

מצד שני, אם כבר למישהו יש את העניין, האנרגיה והסבלנות לשמוע ו/או לקרוא קצת, אז אומרים לי "וואללה, אולי יש בזה משהו, אבל נראה לי קשה מדי". מבחינתי, זה שלב מצוין, כי המודעות היא ראשית הדרך לשינוי. ללא מודעות לא יתכן שינוי, אך מודעות לבדה אינה מספקת - דרושה גם החלטה, כלומר התנהגות. בימי הביניים אמר חכם יהודי אחד, בשם רבינו בחיי ש"אחרי המעשים נמשכים הלבבות", כלומר אם תעשה משהו לאורך זמן, תתחבר אליו גם מבחינה רגשית. אני מאוד נוטה להסכים עם האמרה הזו, ולכן אני אומר לרבים ששואלים אותי תשובה פשוטה: "יכול להיות שאני הוזה, אבל קחו לעצמכם שבועיים שלושה עם תזונת פריימל, ונדבר אחר כך. תראו איך אתם מרגישים, איך האנרגיות שלכם ואיך הרעב. טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים".
רוב המקנטרים ושואלי "הקלוצ קעשאן" (שאלות של קלוץ, כמו שסבתא שלי אומרת), פשוט מסתובבים מסביב לבריכה ומפחדים לקפוץ פנימה. אני אומר, מה יקרה לכם אם תרטבו מעט? תקפצו ותנסו בעצמכם, יהיה שמח.
אז הנה כמה נקודות למחשבה כבסיס לעקרונות:
האדם הקדמון הוא לא מודל לחיקוי בכל דבר שעשה. הוא גידל שיער באופנת אפרו, הוא לא התקלח, ככל הנראה, אלאבים או בנהרות, וגם זה רק בקיץ. הוא לא טיפח במיוחד את זכויות האישה ואני לא בטוח שהוא שילם ארנונה, הצביע בבחירות או עשה אי פעם מילואים. אני גם לא חושב שהוא טייל בחו"ל (מצד שני לא היה חו"ל כי לא היו מדינות), הוא לא חיפש בגוגל ולא לקח משכנתא. למזלנו אנו חיים בעידן שמאפשר יותר ואין סיבה לכן לא לעשות דברים שמאפשרים לנו חיים טובים יותר, נוחים יותר או משמעותיים יותר.
מצד שני, היו לו כמה הרגלים מאוד מאוד מאוד בריאים: הוא לא היה לחוץ מהעבודה שלו. אף פעם לא פיטרו אותו, והוא לא סגר עסק. הלחץ הנפשי הוא מהותי כגורם סיכון לתחלואה. הוא גם ישן הרבה מאוד. כששוקעת השמש, נהיה חשוך. אין מה לקרוא ואין תאורה משמעותית, אז ישנים. שינה בריאה מאוד. ובעיקר, הוא אכל טוב (כשהיה ציד זמין באיזור). שלדים פרה-היסטוריים מעולם לא הראו חוסר בתזונה, תופעה שהפכה נפוצה מאוד דווקא לאחר העידן החלקאי. שלושת עקרונות אלו: תזונה, שינה והמנעות מסטרס, משמעותיים מאוד גם בימינו.

מכל מקום, בלי לענות כלל איני יכול, אז הנה צרור שאלות נפוצות ותשובות בצידן:
אתה מתקלח?
כן.
אתה שם דיאורדורנט? מצחצח שיניים? מתגלח?
כן.
מסתרק?
לא. אין לי שיער. כמעט.
אתה עובד?
כן, אין ברירה, "יהודי צריך להתפרנס" (עוד אמרה אמיתית של סבתא שלי).
אתה ישן במערה?
לא, אני ישן במיטה נוחה. אני ישן לפחות 7.5 שעות בלילה. לפעמים עם כרית ולפעמים בלי, איך שבא לי.
אתה לא חושב שיש סתירה בין המחשב לעקרונות האדם הקדמון?
לא.
אתה בטוח?
כן.


ספרו לנו: מה שואלים אתכם ומה אתם עונים?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with No comments

0 הערות קוראים:

הוסף רשומת תגובה