אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

קרוספיט וחזרה בתשובה ??

מי שמכיר אותי יודע שאפשר לחשוש ממני בעניינים רבים (אני די מסוכן, אחרי הכל) אבל אין חשש שאנסה להחזיר מישהו בתשובה. והנה, קיבלתי השבוע מייל מעניין מאחד מקוראי הבלוג, המתייחס לעצמו ולרשומה שפרסמתי בנושא "לצאת מאיזור הנוחות שלך". הדברים שלו יוצאים מהלב ומרתקים לקריאה. אז הנה, בבקשה, ציטוט מלא, ככתבו וכלשונו:


"...אז בקשר לחזרה בתשובה וקרוספיט, הנה אני כותב.
בתור לקח ראשון מהקרוספיט עצמו – אני אהיה קצר ותמציתי. והסתייגות מראש: הכל רק לדעתי העניה.
"לצאת מנקודת הנוחות שלך" – זה מוטו שאי אפשר לדעתי להגזים בחשיבות שלו. קשה מאד להביא אדם לשם בצורה יזומה, אבל קרוספיט עושה את זה 5-6 פעמים בשבוע, כשיטה. אני מרגיש את הערך החיובי הענק של היציאה היזומה הזו מהנוחות בכל פרמטר נפשי וגופני של החיים, כולל בין השאר: הקשר שלי עם אשתי, הקשר עם הילדים, העבודה, התפילות, ההתבודדות, לימוד התורה, הלימוד המדעי, היחס שלי לעיר שאני גר בה, ההיכרות פתאום עם קיבעונות נפשיים שלא ידעתי שיש לי – ולרשימה אין סוף. על הדרך, מקבלים גם מתנות נוספות: הרגשה טובה, קלות, היום הופך קל יותר (או במקרה של מכורים לעבודה/לימוד – לארוך יותר), ובאופן כללי, ה"כושר" (היכולת לחיות, באופן כללי) פשוט משתפר מעבר לדמיון.
ה"יציאה מנקודת הנוחות שלך" זה לדעתי אותה "ליבה" שמאפשרת חזרה בתשובה, או לפחות בדיקה של הכיוון הזה.
הבעיה היא שכמו בכל דבר, אחרי זמן מה נרדמים בעמידה, בנקודת נוחות חדשה. התקדמות רוחנית מחייבת בריחה גם מנקודת הנוחות הזו, ולמעשה, כנראה, מכל נקודת נוחות קבועה מדי. כדי לצאת משם אני מכיר רק שתי דרכים עד כה: רבי נחמן מברסלב, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות ועם מלוא הכבוד – קרוספיט (בסדר הזה, אבל השילוב מומלץ בחום...)"

מעניין, לא?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

היי שלום! שמי אלהד,
ואני רוצה להגיד להגיד לך שכן זה מעניין .

ואילו אני באמת חשבתי שקורא הבלוג שלך כבר חשב שהוא מיוחד בעקבות הברסלביות שלו מבלי להעליב,היות ובאמונה זו "כאילו יוצאים" משגרת החיים הכללית ויוצאים להתבודדות ביער, בים ובכל מקום שומם מאדם,ועושים דברים מיוחדים, עד שקראתי את סוף הודעה שבה הוא מודה שגם נקודות נוחות הברסלביות הופכת לנקודות שגרה מסוכנות. אני מכיר מניסיון.
תודה.

הבלוג מפליא.

סבבה.

תקראו לי ילדותי, אבל אני אוהב כאלה תגובות!
תודה אלהד.

תודה, אתה כותב נפלא, ויישר כח על פרסום הדברים

הוסף רשומת תגובה