אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

למה שמישהו יוותר על מנה טעימה רק בגלל האייפון שלו?

מי שנוסע בדרכים, כמוני, ובעיקר בענייני עבודה (כלומר, כשאתה שולט חלקית בלבד על הסיטואציה), מגלה ששמירה על תזונה קדמונית איכותית הופכת למורכבת מאוד תחת מטריה של נסיעת עסקים. מה לעשות, מלון הוא מקום שמנסה לפנק את האורחים שלו ולא לגרום להם לאו דווקא להיות בריאים יותר, ולכן המלונות מפציצים את האורחים בסוכר ופחמימות. בעיקר בצורה של מאפינס, קוראסונים, ריבות, בייגלס אמריקאיים, עוגות וקנקני סטארבקס אינסופיים. לעומת זאת, כנס מקצועי מעודד גם צריכה של אלכוהול – ומי שלא ראה חבורה של בנקאים אמריקאיים שתויים, לא ראה אנשים שמחים מימיו.
בקיצור, לא נשמע צדקניים מדי ונאמר רק שכנס הוא מקום טוב למי שרוצה לאכול פחמימות ריקות ומקום מאתגר למי שלא בעניין. אז חשבתי לתומי שאני בחור רציני שמקדיש ברוב הימים מעט מחשבה ואנרגיה לבחון מה נכנס לי לפה. גם מסיבת בריאותיות, וגם מסיבות של אמונה ומנהגי כשרות. ובכל זאת מסתבר שיש אנשים שבהשוואה אליהם אני נחשב ל"אוכל כל".
ומעשה שהיה כך היה:
ישבתי לי אמש בארוחת ערב חגיגית חמוש בחליפה ומתודלק היטב (הבירות של האמריקאיים הן מתחת לכל בקורת. נסו פעם BUDLIGHT ותגלו שאפילו לבירה מכבי אפשר להתגעגע. הכל יחסי). לידי ישב אנדרו, אמריקאי חביב בן גילי שלהפתעתי בדק באייפון שלו מה מותר לו לאכול ומה לא. לא, אין לו רגישות או אלרגיות מיוחדות, ולא, הוא לא צמחוני ולא שומר כשרות. הוא בריאותי-סביבתי. מה זה אומר? זה אומר שבבשר הוא אוכל רק Grass fed שהוא לא אוכל חיות שגודלו בתנאים לא הולמים ולא אוכל דגים שניצודו באופן המזיק לסביבה – כלומר בדיג שמזיק למינים אחרים או דיג שמדלל את אוכלוסית מין הדג הספציפי באופן משמעותי. מסתבר שיש לו אפליקציה מיוחדת באייפון בה הוא בודק מה אפשר "בטוח" לאכול ומה "עלול להיות לא ידידותי לסביבה". למשל הערב המנה העקרית היתה או בשר בקר (שברור שהוא לא יאכל, כי זה לא Grass fed beef) או דג הליבוט.
תיכף ומיד אנדרו בדק את דג ההליבוט באפליקציה שלו (וצילמתי להוכחה):
כמו שאתם רואים, יש הליבוטים באדום (לא טוב), יש בצהוב (עדיף להמנע) ויש ירוקים (בתיאבון). בגלל שאין מצב לדעת מה מקור הדג בכזו ארוחה, אנדרו הזמין מנה צמחונית. הוא לא יכל להיות בטוח מה מקור הדג ואם לא דגו אותו במקרה בשיטות אכזריות מדי (למען הסר ספק – הוא אוכל דגים ובשר, אבל רק כאלה שהוא יכול לדעת בוודאות מה מקורם). אמרתי לו שאני לא בטוח שמנה של פסטת טורטליני צמחונית (אותה הוא קיבל במקום הדג) היא יותר ידידותי לסביבה, אבל ניחא. לי אין שום זכות או רצון לערער על הבחירות של אדם, ודאי לא שהן נעשות מסיבות אידאולוגיות.
אז פעם הבאה שמישהו יגיד לכם שאתם לא נורמליים כי אתם לא אוכלים קמח, תדעו שהכל בחיים יחסי ושמאחורי כל פינה מסתתרת אידאולוגיה קיצונית הרבה יותר.
מה אתם אומרים?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

האמת היא שכל נסיון למיין את זרם הזבל הסביבתי תזונתי שהציוויליזציה שולחת מולנו יכול להראות פתטי במידה זו או אחרת.
למזלי המצפון שלי לא מפותח עד לרמה של אנדרו ויש לי כלל שאסור שהאידיאולוגיה שלי תהווה מכשול לרגלי. 80/20 בקיום הכללים מספיק טוב. אני בטוח שאלוהים סולח לי על ה-20% ואם לא כה וכה לא אדע זאת עד שלא יהיה מאוחר מידי לשנות.

לצערי אני חושש שהניסיון של אנדרו לא מוביל לבריאות טובה יותר ולא לסביבה טובה יותר. זוהי מגמה המתוחזקת ע"י ארגונים של צמחונים, ואתם כבר יודעים שאני חושב שצמחונות לא מרבה טוב בעולם - לא מוסרית ולא סביבתית. אני מסתפק בבחירות חכמות בסופר

הוסף רשומת תגובה