אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

רשמים מסדנה עם עדו פורטל


לפני יותר משנה כתבתי כאן שהגיע כבר הזמן שעדו פורטל יעביר סדנה גם כאן, בארץ הקודש, ולא רק בניכר. זה היה אחרי שכתבתי עליו בהקשר של לוליינות מול אתלטיות, וגם בהקשרים אחרים. בינתיים אני יכול להבטיח לכם שעדו הוא בעיקר אתלט, אבל אתלט שגם יודע לעשות כמה "טריקים של מסיבות". אז לקח טיפה זמן, ואולי גם לחץ מתון ויחד עם עומרי פלד, סוף סוף סדנה בת יומיים התחילה היום וממשיכה למחר.
אני בעוונותי הצטרפתי רק ליום הראשון (מחר יוצא שבת, אז לא בא לי טוב), אבל גם יום אחד היה מאתגר, מהנה ושווה לגמרי. אז הנה קצת רשמים ומחשבות.
האמת שאני לא סגור לגמרי על השם של הסדנה, אבל בקצרה זו דרך לקבל טיפים וטכניקות כדי לשפר את טווח התנועה, את היציבה ואת שווי המשקל ובסוף לעשות עמידת ידיים כמו שצריך (או לפחות לראות איך עוים אחת כמו שצריך). בסבב הציפיות שעידו ערך בתחילת היום, אחת ממשתתפות הסדנה הגדירה אמרה לעדו את הציפיות שלה: "שמעתי שאתה סופרמן, אז באתי ללמוד מה שאפשר ממך". האמת, כשרואים את הקליפים של עידו, סופרמן באמת עלול לקבל בראש. לעדו יש יכולת אתלטית נדירה, חוזק בלתי מצוי ושווי משקל של לוליין קרקס. אבל יחד עם זאת, עדו הוא גם מדריך מעולה, חייכן ומדוייק, והסדנא היתה בנויה היטב.
שני חלקים, בוקר ואחר הצהרים, כל חלק "רק" שעתיים, אבל שעתיים דחוסות היטב היטב ובין לבין מנוחה של שעה (נדרשת בהחלט). אני לא יכול להתחייב על כל התוכן, אבל התחלנו עם עבודת מפרקים יחד עם מוט PVC ועדו איתגר לנו את המפרקים עם תנועות משונות שמיד מעוררות לך את המערכת. עברנו לחימום אקטיבי וחיזוק של מפרקי הידיים. מספר תרגילים שאת חלקם אני מכיר משנותי בקראטה (כמו שכיבות שמיכה על האצבעות), אבל רובם היו תנועות מפתיעות לגמרי וכל אחת מהן הוצגה בכמה רמות קושי כך שיש שפע של שעשוע גם למתקדמים וגם למתחילים.
אח"כ התחלנו לעבוד על עמידת ידיים, מול הקיר חזה לקיר), ומשם לעבודת מתח בתליה, וסשן ארוך על חיזוק מפרקי הכתפיים על ידי Shoulder dislocation בתליה על המתח - הן על יד אחת, הם בשתי ידיים באחיזת "נשר" ועוד ועוד. צר לי שהשמות והתנועות לא יכולות להיות מובנות מהפוסט הקצר הזה, אבל הקצרה וכדי לא לחטוא לאמת אומר שלא היה תרגיל אחד שבא לי בקלות. ואם הוא בא בקלות, כנראה שלא עשיתי אותו טוב...
אחרי ההפסקה עבדנו חזק של עבודת כח ביד ישרה. זהו אחד האלמנטים המרכזיים לכל עבודת ההתעמלות ולחיזוק הכתפיים ובכלל, נראה שעדו השתמש בזה כדרך מצוינת להפוך לסוס רציני. אחרי שעמדו לנשור לנו הידיים יחד עם הכתפיים עברנו לעבודה נטו על עמידת ידיים, ושוב עבודה בשלבים, תוך הסבר מפורט ויעיל, והדגמות שביצעה אולדיה בקלילות מרגיזה. בסוף קינחנו באימון של 10 כפול (30 שניות עבודה על עמידת ידיים+ 30 שניות מנוחה), והאמת, אשכרה עמדתי על הידיים 3 שניות יציב בלי לזוז. זה לא נשמע הרבה (כי זה באמת לא), אבל רכשתי טכניקה ובסיס שיאפשר לי להמשיך ולהשתעשע.
אז שורה תחתונה: כן, בהחלט. עדו פורטל יודע את העבודה היטב ויודע להדריך אותה. אני נהנתי, למדתי ורכשתי עוד כלים ארגז הכלים שלי.
עכשיו אני הולך לנוח ואני מניח שמחר בבוקר אתעורר עם חזה וכתפיים תפוסים היטב היטב. רק כדי שאזכור מה עשיתי היום...

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 11 comments

11 הערות קוראים:

תשמע, הייתי מת להגיע לסדנה הזו.
איפה מפרסמים דברים כאלה? הייתי שמח לעקוב ולהגיע כשיש משהו טוב.

פגוש אותי בפייסבוק כדי להיות מעודכן יותר. בדרך כלל אני מפרסם על דברים שכאלה כאן, הפעם שכחתי.

http://tech.walla.co.il/?w=%2F4%2F1827246
אכילת בע"ח שהרגנו ע"י מארק צוקרברג

וואללה! ואולי בכלל צוקרברג קורא את מר קדמוני בפייסבוק?ֿ
:-)
לאכול את מה שאתה צד הוא טרנד חזק מאוד בקרב קהילת הפליאו ונראה לי שהוא נכנס די חזק לעניינים...

לפחות מר צוקרברג לא אוכל מזון מעובד :)

הי דעאל חבל שלא יכולתה להשתתף ביום השני, למרות הכאבים מיום שישי המשכנו לעבוד עך עוד תרגילים למרפקים ולמפרקים, עבודנו על הסקואט, Locomotion conditioning, המשכנו לעבוד על עמידת הידיים יותר על הבלאנס, אחר כך על הטבעות וה finisher היה שילוב של Locomotion עם טיפוס חבל בקיצור היה מעולה פותח לך עולם של אפשרויות עידו הוא מורה/מאמן מעולה.
חוץ מזה היה נחמד לפגוש שוב את האנשים מאחורי המקלדות

איך אפשר לדעת על עוד סדנאות/מפגש עם עידו

א. פעם הבאה שתהיה סדנה מסוג זה, אעדכן על כך מראש כאן.
ב. בכל קיץ, באוגוסט, עידו עורך סדנא של שבוע מלא בחיפה, בהשתתפות אנשים מכל העולם. מי שבעניין ויכול להשקיע, מוזמן לשלוח לי מייל או לחפש פרטים על כך בעמוד הפייסבוק של עדו.

"..רכשתי טכניקה ובסיס שיאפשר לי להמשיך ולהשתעשע"
אתה יכול לשתף קצת יותר לגבי הטכניקה לעמידה יציבה
אגב הוידאו מדהים,איזה קלילות ושליטה!

עידו עובד שיטתית ויסודית ותקצר היריעה וגם ממש קטונתי. ובכל זאת, כדי לסבר את האוזן, אז להבנתי בגדול יש ארבעה מרכיבים בסיסיים שיש לרכוש ולתרגל אותם. האחד: יסודות לגמישות וחיזוק המפרקים (כפות הידיים, הכתפיים), כאן יש מגוון רחב של תרגילים קריטי כדי למנוע פציעות ולאפשר עבודה לאורך זמן. שניים: כח ליבה ויציבה נכונה ע"מ לאפשר שהייה במצב של עמידת ידיים לאורך זמן (כווץ שרירי הבטן והתחת וכדומה), תרגולים עם החזה לקיר ועוד. שלוש: תהליך העליה למצב של עמידת ידיים שצריך להיות ב"שלבים" ובאיטיות מבוקרת. מרכיב רביעי (אך שלא היה ביום שהייתי בו בסדנה) הוא כלים וטכניקות לשיפור שווי המשקל עצמו. מן הסתם אפשר גם למנות עוד שלל מרכיבים כמו כח וכח יד ישרה, אבל אני חושב שהארבעה הנ"ל הם העיקר.
אני רכשתי כלים לגבי שלושת המרכיבים הראשונים. את שווי המשקל אתרגל אינשאללה "דרך הרגליים" (כלומר, בהרבה שעות הפוך).

אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריון. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי ​​והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומלל בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/וואטסאפ שלו: +1(425) 477-2744

הוסף רשומת תגובה