אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

לעשות את זה בעמידה

יכול להיות כיף, לא?

אני כרגע בשוויץ, מדינה מצוחצחת וניטרלית לכל הדעות, בענייני עבודה (כן, אני שוב עובד, אבל על זה בפעם אחרת). והנה, המדינה המנומנמת ויצרנית שעוני הקוקיה הזו, הצליחה להפתיע אותי. אני מסתובב לי במסדרונות של בניין משרדים גדול מאוד ורואה בכל פינה אנשים עומדים. כלומר, אנשים שעומדים מבחירה לאורך כל יום העבודה שלהם. המחשב שלהם מוצב גבוה והתאימו להם את עמדת העבודה לצרכי האדם-הנבון-העומד.
קישקשתי קצת עם חלק מהם, כדי להבין איך ההרגשה. דולנד, למשל, אמר לי שהוא מאושר מהשינוי הזה ושמאז שהוא עבר לעבוד בעמידה הוא לא סובל עוד מכאבי גב, וגם רואה טוב יותר את העובדים שלו...
מסתבר שלכל העובדים יש את היכולת להתאים את גובה שולחן העבודה להעדפה האישית. הנה צילום מקורב של מנגנון ההגבה החשמלי שיש בחלק מהשולחנות (ולכל האחרים יש מנואלה ידנית לקביעת הגובה - כך או אחרת, זה פשוט חלק מהתרבות!)

אבל ההפתעה לא נגמרה בעמדות האישיות.
קבענו ישיבה של שעה לדון בעניין מסוים. היינו שלושה אנשים, אחד מהם מקומי ושני זרים. בלי שום בלבול הוא הוביל אותנו לחדר הדיונים הזה:

לקח לנו רגע להבין שזה אשכרה החדר ולא איזה תא שיגור של אלומת אור (beam me up scotty). מדובר בחלל קטן ועגול, עם מנורה נעימה מעל, ושולחן גבוה על רגל אחד. אין כסאות. עומדים. ואכן, עשינו את הישיבה בעמידה - יוצא מן אוקסימורון נחמד כזה בעברית. מכל מקום, זה לא שלא היו אפשרויות אחרות: מסביב לחדר האור העגול היו שלל חדרי ישיבות "נורמליים", עם כסא, שולחן, שידה ומנורה, אבל דומה שאיש לא התעניין בהם במיוחד. כולם רוצים לעמוד.
למחרת, בחור אחר, ישיבה אחרת, קומה אחרת, ושוב: עמידה. הפעם לא תא חללית אלא "סתם" חלל מעוצב עם שידת עמידה להניח עליה את הניירת , אבל הקונספט זהה. עומדים ועובדים. גם האמריקה בלוגרים מדווחים על עליה בפופולריות של עבודה בעמידה.
כרגיל, אירופה מקדימה אותנו בכמה שנים טובות ורבים שם מבינים כי ישיבה אינה תנוחה טבעית לאדם, היא עלולה לגרום לקרישי דם, ומסוכנת ללב בערך כמו עישון.

מעניין מה היתה אומרת על זה שלי יחימוביץ'...
ומה אתם אומרים על זה?

ותוספת מאוחרת לפוסט: קיבלתי ממיקי את האלתור שלו לשולחן עמידה / קפה דו שימושי. רעיונות קוראים נוספים יתקבלו בברכה.


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 11 comments

11 הערות קוראים:

למה לעמוד כשאפשר ללכת?
http://www.beofen-tv.co.il/alon/2011/07/treadmill-desk/

טוב שהעלית את הנושא הנמצא בחודשים האחרונים בדיון בפליאוספר.
אני שולח לך תמונה בדוא"ל עם פתרון מאיקאה לשולחן עמידה ב 59 ש"ח. אני משתמש בו כבר שלושה שבועות בכיף.

נשמע מגניב, אתה יכול לחלוק עם כולנו מיקי ?

זו הסיבה ששלחתי לדעאל את התמונה. אין לי מושג איך מפרסמים תמונה בתגובות אם זה בכלל אפשרי.

מעניין כמה זמן אפשר לעמוד .ואם לא נוצרת איזה השענות קדימה על השולחן כשעייפים.
לי למשל עמידה סטטית ממש מפריעה בגוף עד כאב ולכן אני זזה המון .
מה שבטוח שווה לנסות כי ישיבה זה השטן
מיקי- האם תוכל לרשום את שם הפריט כדי שאוכל לחפש אותו ?

הבעיה בעודף עמידה היא התפתחות דליות וורידים
וכאמור צריך לדעת איך לעמוד,הכוונה היא לפזר את משקל הגוף שווה בשווה לרגליים-שזאת העמידה הנכונה
ולמי שיושב לאורך זמן מומלץ מידי שעה לבצע הקשתה לאחור-כמעיין תנוחת קוברה בעמידה כדי להחזיר את הלורדוזה המותנית למצב נייטרלי וטבעי

מעניין, בנוגע לאחד האתרים שדיבר על תנוחת הישיבה, ב135 מעלות.
אני קורא לזה תנוחה עצלנית ותמיד העירו לי שזה מסוכן, אבל נראה שמחקרית זו התנוחה הבטוחה ביותר, מי היה מאמין.

בעקבות גב תפוס וכאבים שגברו בישיבה ארוכה מול המחשב, אני גאה להכריז כי אתמול נחנכה חגיגית עמדת עבודה בעמידה! ("נחנכה חגיגית" זה קצת גרנדיוזי בשביל הנחת כיסא על השולחן, אבל זה עושה מה שצריך).
לא החלטתי אם נוח לי עדיין, כי הגב כואב גם בעמידה אבל לפחות אני פחות מאובנת...
נראה אם זה ישרוד

עמדות עבודה מדהימות

ויש גם את זה WWW.VARIDESK.CO.IL כך שלא צריך לעמוד כל הזמן, אפשר לשבת ולעמוד בקלות. השולחן מתכוונן בקלות ולא כמו שולחן עם מנגנון חשמלי.

הוסף רשומת תגובה