אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

איך להתאמן ולהשאר בחיים

רבים שואלים: "נשמע נחמד הקרוספיט הזה, אבל דחילק, חמישה-שישה אימונים בשבוע!? אין מצב. אישתי תהרוג אותי, אין לי זמן, אין לי פנאי, אין לי כח. איך לעזאזל יכול בנאדם לדחוס כל כך הרבה אימונים ועדיין לעבוד קשה, לפרנס, להשיכב את הקטנים ולעשות כלים?" טוב, האמת היא שאין מתכון אחד ופשוט, ומה שמתאים לי עשוי לא להתאים לאחרים, ולהיפך. אבל בכל זאת נדמה לי כי יש כמה עקרונות חשובים שיעזרו לנו לשמור על איזון בחיים. אז להלן הנה חמישה עקרונות לשילוב נכון של קרוספיט בסדר היום המטורף של ישראל במאה ה21.


1. תמתח את היום שלך.
אימונים לא קורים, הם מתרחשים (אם מתכננים ומבצעים אותם). נכון שביום נתון יש רק 24 שעות, ומתוכן אנחנו רוצים לשמור לפחות על 7 לשינה (לישון זה בריא). זה אומר שאם רוצים להתאמן חשוב לתכנן את זה מראש. יש כאלו שיש להם אנרגיות חזקות בבוקר, ויש כאלו (כמוני) שמבצעים את האימונים בערב (תשע וחצי-עשר). אני מכיר כמה שאפילו מתאמנים באמצע יום העבודה. תמצאו את השעה שלכם. שעה שלא תגזול את מעט זמן האיכות שלכם עם הילדים (ועל כך בהמשך), שלא תגרום לכם לא לעמוד במטלות (הכביסה?). אולי תמצאו את השעה הזו אם תתעוררו שעה קודם או אם תחליפו שעה של בהייה חסרת תוחלת ב"אח הגדול" באימון אמיתי. אם תקבעו אימונים, היום שלכם ירגיש מלא ונכון יותר.
2. תתאמן קצר
קרוספיט מאפשרת אימונים קצרים מאוד. חמש דקות חימום ואז עשר עד עשרים דקות של עבודה אינטנסיבית. גם אם סופרים את "הסדרת הנשימה", בסוף, עדיין כל העסק, מקצה לקצה, לוקח פחות מחצי שעה. תקבעו את הזמן שיש לכם ואל תחרגו ממנו. תתאימו את האימון לזמן ולא להיפך. גם אן יש לכם רק עשרים דקות, מניסיון, טבאטה של 16 דקות מספיקה כדי להפיל קרנף.

3. תתאמן בבית או בחצר

אין שום סיבה ממשית לבזבז זמן וכסף ולהתאמן בחדר כושר מרובה כבלים, זיזים, מכונות ומדריכות (טוב, זו אולי סיבה). לרוב המוחלט של האימונים מספיקים מוט מתח (ואפשר להתקין כזה בכל בית). אם אין לכם גינה למוט משקולות, גם שתי משקולות יד של 8 ק"ג כל אחת, יספיקו לעבודה רצינית מאוד. תקנו גם חבל קפיצה טוב ואתם מסודרים. סקוואטים, בטן, מתח, מרפקים, ריצה, קלין, סווינג, פושפרס ודומיהם לא צריכים שום ציוד נוסף. אם תרצו להשקיע הלאה, תמיד אפשר (טבעות, כדור כח, מכונת חתירה, סולם שוודי וכמובן, סט אולימפי).
4. תשלב את המשפחה
שילוב המשפחה הוא המפתח להצלחה והתמדה. אם שגעון הקרוספיט שלך יבוא על חשבון מעט הזמן שאתה מקדיש לבית, ההצלחה לא תאיר פנים. תשתף את האישה. תראה לה שזו הדרך הקצרה ביותר (ע"ע אימונים קצרים), תדגים את הערך המוסף (הבטן שלך יורדת?), תעשה כלים לפני שאתה יוצא לרוץ, ואל תזרוק בגדים ספוגי זיעה בסלון. בשלב הבא, למתקדמים, תעשו אימונים יחד. אימונים טובים הם FGB או אימון תחנות אחר שלא כולל משקולות מרובים. תצאו יחד להליכה משולבת ריצות קצרות (סתם ללכת זה לא ממש שווה). לאט לאט היא תתרגל לרעיון. אבל האישה היא רק חלק מהמשפחה. גם הילדים יכולים, וכדאי, שיכנסו לנושא. ילדים אוהבים מאוד שעושים איתם ספורט. קרוספיט קידס נותן רעיונות בשפע. אם הם עייפים או סתם לא בעניין, הם בטוח עדיין ישמחו לסייע לך באימון. למשל, למדוד (ולהקריא) זמנים, לרשום את מספר החזרות בכל סיבוב (בגיר, על הרצפה), או להגיד: עוד עשר שניות, עוד חמש, וכו'. בקיצור, שילוב הילדים הוא כיף לכולם ורווח נטו לאיכות המשפחתיות.

5. קח את זה בהדרגה
אי אפשר לקפוץ לקרוספיט ביום אחד. תתחילו בשלושה אימונים לשבוע ולפי היכולת תוסיפו אימונים. אם תכוונו לשישה אימונים מהיום הראשון, סביר להניח שלא תתמידו וחבל. בסוף היום המטרה היא להשאר אם תחושת סיפוק טובה, כך שקפיצה מהירה מדי למים עלולה להוציא את המערכת המשפחתית והאישית מאיזון.

תמונות פליקר באדיבות: super.human ,batiskafo kotur monkeyc.net

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

מכיוון שאין לי עדיין ילדים ויש לי עבודה גמישה מאוד (יחי מגדל השן של האקדמיה) אני באמת לא מתקשה בתחום מציאת הזמן. האימונים שלי לרוב מתרחשים באמצע היום, בדיוק לפני ארוחת צהריים. לעומת זאת, בהחלט יש מקום לשפר את שילוב המשפחה בטירוף האישי.

היום השלמתי את אימון הדדליפט מאתמול.
3-3-3-3-3
110-115-120-125-130

פוסט נהדר!
למרות שאני לא איש משפחה ויש לי הרבה זמן, נהנתי לקרוא.

תודה דעאל על הפוסט.
אני בהחלט אנסה ליישם את העצה על האימון הקצר, למרות שהחימום שלי לא לוקח 5 דקות, הוא לפחות 15 דקות (אני עושה את החימום של CF - 5 דקות חתירה/חבל, ואז 3 X(מתיחת שמשון,מתח,מקבילים,מתיחת גב,בטן על כיסא רומי). בקיצור אימון שלי הוא תמיד באזור השעה- חימום, אימון, שחרור.

פוסט נהדר.היתרונות הגדולים של הקרוספיט שכל אחד יכול!

האם אימון יום כן ויום לא ע"מ לאפשר מנוחה לגוף זה מיתוס בלבד? אפשר להתאמן 6 פעמים בשבוע גם ללא ימי מנוחה בין האימונים?

הוסף רשומת תגובה