אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

כמה באמת אנחנו יוצאים מ"איזור הנוחות" שלנו

באנגלית יש ביטוי הנקרא Comfort zone.
זהו אותו איזור וירטואלי, נפשי, בו אנו פועלים בנוחות ובקלות. יש "איזור" כזה בעבודה, יש בסל המיומנות שלנו (יודעים לתקן פנצ'ר או לא ממש) ויש כזה בסיטואציות רבות בחיים. אחד הדברים המשמעותיים ביותר להתעצמות אישית היא יציאה מכוונת מה comfort zone. למשל, אם אתה טוב מאוד (כ"דג במים") בעבודה בנושאי ארגון ואדמיניסטרציה, יהיה מעניין לשנות לתפקיד הדורש דווקא מיומנויות בין אישיות ולא ברוקרטיה. לא תמיד ולא בכל מחיר, אבל שינוי כזה מלמד אותנו הרבה על עצמנו, גורם לנו להתמודד עם אתגרים חדשים, לראות את המציאות מזוית אחרת, ובעיקר לעשות משהו שאינו "נוח" ואינו "טבעי" לנו ממבט ראשון, אבל אם נצליח לעשות אותו, נגלה שהרחבנו את "תחום הנוחות" שלנו, ויש לנו יותר ממה שהיה לנו קודם לכן.
גם קרוספיט, לדעתי האישית, מוציאה אותנו, ובוודאי בתחילת האימונים, מה comfort zone. למשל, אתה שונא לרוץ ופתאום אתה צריך לרוץ, ואולי אתה מרגיש חלש ולא מחובר למשקולות אבל האימון דורש זאת. אנחנו לומדים על עצמנו כל יום דברים חדשים ומגלים עוצמה פנימית שלא תמיד ידענו שהיתה שם. קרוספיט, במובן זה, היא תכנית העצמה ובניה אישית.
יציאה ברורה לגמרי מהמסגרת של "מקום מתאים לעשות ספורט" מדגים לנו היטב כל פעם מחדש בלייר מוריסון. הבחור עושה אימונים מפרכים, קשים ואגרסיביים בסביבה עוינת ש"לא מתאימה בעליל" לאימון כלשהו. כח הרצון שלו מעורר כבוד. והנה סרטון לדוגמא מהשבוע האחרון - האם תצליחו ילדים לעזור לבלייר למצוא את איזור הנוחות שלו?



אז במסגרת "לצאת מהקופסה" האימון של היום הוא שלושה סיבובים של 50 צעדי ענק, 100 מטר התקדמות בקפיצות מהמקום (שתי רגליים יחד כל פעם), ואז ריצת 200 מטר. אימון משונה, ואולי הוא גם משרת את מגמת "לצאת מה comfort zone" ולו רק בגלל המבטים התמהים שבוודאי ינעצו בכם כשתעשו אותו. גם ההתמודדות הזו היא חישול והתפתחות אישית.

ספרו לנו מה אתם חושבים ואת תוצאות האימון.
האם קרוספיט שינה אתכם?
האם השיטה העצימה אתכם?
האם היא גרמה לכם לעשות משהו אחרת או טוב יותר?
ואולי למדתם משהו חדש על עצמכם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

דעאל,כרגיל אחלה נושא :)

אזור הנוחות הוא דבר שרובינו לא מעוניינים לעזוב,זה מה שגורם לנו להרגיש "בבית" ,תחושת בטחון מוטעית שאנחנו בשליטה על החיים המטורפים סביבנו.הבעיה מתחילה כשנדרש מאיתנו שינוי כלשהו בתבנית הקבועה והיכולת שלנו להתמודד עם השינוי ולצאת עם ידינו על העליונה .

אני משתדל ללמוד כל הזמן תרגילים וענפי ספורט חדשים,לאו דווקא מאלה המפורסמים בקרוספיט,כדי להמשיך ולהיות "מחוץ לקופסא" ,מתסכל לפעמים אבל מאוד מתגמל בטווח הרחוק.

קחו לדוגמא בדמינגטון (כדור נוצה) ,משלב זריזות ,ניתור ,כוח-מתפרץ גמישות ,דיוק ותזמון ברמות הגבוהות ביותר .אחרי משחק אחד אתה מרגיש דביל לחלוטין אבל לאט לאט ,אם נותנים צ'אנס ,דברים מתחילים להתיישב במקום(חבר מאמן קבוצה של בדמינגטון בקיבוץ חצור ).

יאללה,להתאמן

הוסף רשומת תגובה