אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

חקלאות תפוחים -האם יכול להיות שגם זה רע לסביבה?

לפני שבועיים כתבתי כאן על הנזק הסביבתי הכבד של החקלאות ועל הרג בעלי החיים הסיטונאי שהצמחונות גוררת.

החקלאות ממוצבת בעיתונות ובקרב שוחרי הבריאות כפתרון הומני ונפלא, בריא ומאוזן, אבל הספרות הזו אוטמת את העיניים והלב למכלול השלם של מעגל החיים כמו גם לעובדות פשוטות כמו מה בריא לנו ומה לא. והנה, חדשות היום הזכירו את בירכת רם שברמת הגולן. בריכה קטנה ויפה, (שהיא גם שמורת טבע מוכרזת) הניזונה מימי הגשמים ושלג החרמון, והנה היא התייבשה לכדי שלולית, ואלפי דגים מסריחים שם בשמש. הדגים מתים - ואיתם ימותו גם שרשרת בעלי החיים התלויים בהם. מצאתי את התמונה העגומה הזו בפורום הזה.
חשוב להבין כי החקלאות, כשהיא יוצאת מכלל שליטה (כל חקלאות - חיטה, תירס או מטעים), סופה הרס מוחלט של הסביבה. במקרה הזה, הדרוזים שואבים בלי הכרה (ובלי רשיון) את המים מנחל סער וממי התהום על מנת לתדלק את התפוחים, ואנו מקבלים בית גידול הרוס, שספק אם יוכל להשתקם במלואו.
מה היה קורה אם לא היינו שואבים, ולא היינו משקים - היו פחות תפוחים, זה נכון. אבל היו יותר דגים. ויותר חיים (צפרדעים, שועלים, נשרים ומה לא) לאורך הנחלים המזינים את הבריכה, נחלים שעכשיו כבר יבשים לגמרי.
האם אתם משוכנעים שהתפוח אדום הלחיים שלכם הוא בחירה מוסרית יותר מפולקה של תרנגולת חופש?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

היי,
אני נכנס לפה בדרך כלל אבל לא תמיד קורא את הכל כי יש לי ניסיון ותיק.
אני קודם כל הייתי חייב להגיב ולקורא את כל הידיעה המרעישה הזו לעיל -
זה "הם" ולא אנחנו! אלה ששואבים.
אתה ואני לא שאבנו את המים מהנחל הזה, זה הדרוזים ולא משפחת סמי ויולי עופר ולא כל המיליונרים מעיתון כלכליסט,עסקים - במקרה ספציפי זה...

אני לא מאמין בגלל דברים כאלה בכנסת ישראל.ממש צחוק.
דרך אגב אחלה טיול היה לכם בהרים עם הגבינות בחו"ל.
נשתמע תודה רבה.
אלהד
eladstar@gmail.com

יש פתרון מאוד פשוט לעניין הזה- ישראל היא מומחית בייצור מים מושבים ,שבאמצעותם משקים את החקלאות. בגדול יש לאסור השקיייה באמצעות מי גשמים שנאספים או מי תהום..

יש פתרון מאוד פשוט לעניין הזה- ישראל היא מומחית בייצור מים מושבים ,שבאמצעותם משקים את החקלאות. בגדול יש לאסור השקיייה באמצעות מי גשמים שנאספים או מי תהום..

הוסף רשומת תגובה