אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

פירות הם הממתקים שלנו


כאמור בפוסטים קודמים, אנחנו נמנעים מאכילה של דגנים, סוכרים, ושומנים גרועים (סינטטיים המיוצרים מגידולי שדה כמו שמן חמניות, סויה, תירס וכדומה). את הפחמימות מקבלים מירקות ומפירות. "מספר הקסם" הוא כ100 גרם פחמימות ביום. בטווח של 100-150 גרם ביום נשמור על המשקל שלנו, ואם נפחית (למשל לבין 50-100 גרם פחמימות ביום), נרד במשקל, ולא משנה כמה שומן וחלבונים נאכל בזמן הזה.

השאלות שאני מקבל לא אחת הן: "מה, אפשר לאכל פירות חופשי?".
אז ככה. קודם כל, כן. תאכלו מה שאתם רוצים. לא צריך אישור ממני לעניין הזה.
אבל, אם אתם רוצים לשמור על תזונה מאוזנת, תזכרו שפירות הם הממתקים של הטבע, וכך יש להתייחס אליהם. פירות הם על פי רוב קלים לעיכול, מזינים וטעימים, ומהווים תוספת חשובה לתפריט היומי. אבל, כדאי לצרוך אותם במידה ובהתאם לשאר מרכיבי התזונה היומית שלכם.
למשל, בתפוח עץ "נורמלי" יש משהו כמו 21 גרם פחמימות (מתוך משהו כמו 150 גרם תפוח בת'כלס). בתפוז מעט יותר. בשסק קצת פחות. אז פרי או שניים ביום, בתוספת ירקות כמובן, יעמידו אתכם על צריכת פחמימות תקינה. אוכמניות, דובדבנים וכלל הberries הם מצוינים ואנטי-דלקתיים, אבל אין הרבה מאלו בארץ. לעומת זאת, ענבים ופירות יבשים עשירים מאוד בסוכר, ולכן מומלץ לצרוך אותם במידה, למי שאוהב משהו מתוק ליד הקפה שלו (תמר או שניים). פירות כמו מלון או אבטיח עשירים מאוד מאוד בסוכר ועניים בערכים תזונתיים, לכן עדיף לוותר (אבל בסדר לקחת בקיץ לים).
למי שלא סגור על הערכים הגליקמיים של פירות, הנה טבלה שימושית.
מה חשוב לזכור שקונים פירות:
1. טריות. תמיד נעדיף טרי ומקומי על מיובא ומצונן.
2. ריסוס מול אורגניות. פירות אורגניים יקרים הרבה יותר ולא תמיד יש הצדקה (לטעמי). חשיבות האורגניות גדולה הרבה יותר בפירות רכים כמו משמשים, אפרסקים, קיווי ודומיהם, שהקליפה הדקה סופחת את הרעל אל תוך הפרי. לעומת זאת בפירות הדר, בננות, ופירות בעלי קליפה עבה, הריסוס פחות משמעותי.
פירות תותחיים: תפוחים, רימונים, תפוזים, בננות.

איזה פירות אתם אוכלים? האם אתם מרגישים שהפירות הם אכן הממתקים שלכם?
אני היום נוסע לדנמרק וללונדון, שם קר (מאוד), גשום ואפרורי, ולא נראה לי שיש שם פירות מקומיים נפלאים כמו כאן.


ועוד היום, אימון חדש ואגרסיבי: 50-40-30-20-10 של מתח, במקביל ל 15-12-9-6-3 של דדליפט 100 ק"ג. (למי שלא הבין: 15 דדליפט ועוד 50 מתח, 12 דדליפט ועוד 40 מתח, וכו'). וואוו.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 6 comments

6 הערות קוראים:

דעאל, אני פלאוליסט כמוך, אבל צריך להיזהר לא ליפול למלכודות של ספרי דיאטה. אני לא חושב שיש בסיס מדעי (או אפילו אנקדוטלי) לטענה שאתה תאבד משקל ללא תלות לכמות האוכל כל עוד תצרוך פחות ממאה גרם פחמימות.
אני מתכנן לעלות קצת במשקל בעתיד הקרוב ואני מוכן אפילו לעשות את הניסוי בשבילך.

דעאל על בטוח על גג העולם עכשיו שיש לו עכברי מעבדה לניסויים, מזכיר את פינקי והמוח.. סתם צוחק :)

לעניין, הכל הולך :) תפוח בעיקר, בננה תפוזים מנדרינות תותים יאממי
כן פירות הם ממש ממתקים, אני אפילו אנסה להוריד בשוקולדים האהובים למיניהם בגלל שהם כאלה ממתקים.


ובכן חברה,
נכנסתי לעולם הקרוספיט, רשמית.
חימום: 3 דקות קפיצה בחבל, ריצת 1 ק"מ קלילה.
היום ביצעתי TABATA על הליכון, 13 קמ"ש, שיפוע 12%, 20:10 8X היה ממריץ.
לאחר התאוששות של כרבע שעה הלכתי על אתגר ה-100 Burpee Pull-ups (הבנתי שהוא מוכר גם כ-G.I. Jane)
בזמן של 19:30.

לאחר מכן עשיתי קצת תרגילי בטן שאני רגיל לעשות לאחרונה והלכתי לבדוק איך אני עם ההרמות של קרוספיט - למדתי קצת את ההרמות.

שאלה לי אלייכם, שאנחנו נדרשים לבצע תרגיל מסויים, לדוגמא תרגיל מ-FGB
Sumo deadlift high-pull, 75 pounds
בתוך ה-75 פאונד, כלול המוט?
לא שאני חושב שאני מסוגל לעבודה עם המשקלים האלה כרגע.. אבל בכל מקרה.

תודה רבה!
מחשבות על איזה אימון לעשות מחר..

משקלים כוללים את המוט.

מה הדין לגבי אבוקדו,להתיחס אליו כפרי,פחמימה (אני מבינה שיש בו לא מעט)

כשומן, אבוקדו הוא ידידינו

הוסף רשומת תגובה